2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 4130 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 23.09.2018 11:23
Тест за дагностика на стиловете на учене (Дейвид Колб)
Learning Style Inventory, D. Kolb (1976)
(адаптация на А. Пожарлиев, 2002)
Инструкция: По-долу ще видите 12 групи от по 4 думи. Отбележете всяка дума от всяка група според това в каква степен се отнася до Вас. Сложете 4 до думата, която смятате, че описва в най-голяма степен начина Ви на учене, 3 до думата, която мислите, че е на второ място, 2 до думата на трето място и 1 до думата, която мислите, че в най-малка степен се отнася до Вас. Внимавайте всяка дума в групата да получи различен рангов номер. Не се опитвайте да правите връзки. Тук няма добри и лоши отговори.
ПРИМЕР: 4 щастлив 3 бърз 1 гневен 2 внимателен
Някои хора намират за най-лесно да определят първо коя дума ги описва най-добре (4-щастлив) и после да решат с коя от думите се свързват в най-малка степен (1-гневен). След това от оставащата двойка оценявате с 3 думата, която повече се отнася до Вас (3-бърз) и 2 на последната дума (2-внимателен).
Обработка и интерпретация
Според Д. Колб:
-всеки човек има конкретен опит;
-той наблюдава или размишлява за преживяното на основата на този опит;
-организира преживяното и наблюденията чрез понятия и теория;
-изпробва теорията си в практически ситуации, които водят до нов опит и преживявания.
Д. Колб извежда четири стила на учене, разположени в квадранти, получени от пресичането на две дименсии.
Абстрактно концептуализиране
Тестът се състои от четири субскали, всяка от които включва по 6 айтема, другите 12 думи са попълващи. Балът по всяка субскала се формира от събирането на приписаните от изследваното лице рангови стойности на шестте айтема, които я изграждат и представя степента на предпочитание на съответния модус на учене спрямо другите.
Изчисляват се и две композитни стойности, получени чрез изваждането на едната скала от другата:
АС-СЕ
АЕ- RO
Така се определя водещия стил на учене чрез степента, в която И.Л. акцентира върху конкретното спрямо абстрактното, върху действието спрямо рефлексията.
АС-СЕ=23-10=13
АЕ- RO=18-13=6
Така се определя водещия стил на учене чрез степента, в която И.Л. акцентира върху конкретното спрямо абстрактното, върху действието спрямо рефлексията.
245# Методика „Лична професионална персп...
867# Въпросник за оценка на психологичес...