2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Методика за изследване на вербален интелект „Завърши изреченията“
(за деца на 6-8г.)
Предназначение
Методиката е предназначена за изследване нивото на развитие на вербалния интелект при деца на възраст 6-8 г. Всички изречения са конструирани така, че могат да завършат само с една дума (отговор).
Методиката може да се прилага индивидуално и групово. Допуска се присъствието на родители, особено ако детето се безпокои и срамува. Родителите оказват само морална подкрепа и не подсказват.
Ред за провеждане на изследването
Психологът прочита на детето изреченията, които са написани на картички, като самата картичка с текста не се показва. Фразите се четат бавно, ясно и последователно една след друга. След всяко прочетено изречение детето прави своя избор. Ако явно не е разбрало смисъла, може да се прочете още веднъж. Ако детето даде неточен в граматическо отношение отговор, психологът трябва го поправя. Например:
-Правилно, само че, не мачка, а коте/котка; или
-Правилно, само че не манара, а брадвичка.
След всеки отговор, психологът поставя оценка в своята бланка (нула, едно или две).
Инструкция
Сега аз ще ти прочета различни изречения. Във всяко изречение последната дума липсва. Ти трябва да помислиш и да се опиташ да познаеш коя е тази думичка. Бъди внимателен (а).
Стимулен материал
1.Майката и Боби отишли в магазина и купили играчка, лека кола за 40 … (лева).
2.Играчката може да се движи сама по пода, защото под нея има … (колела, гуми).
3.Истинските коли на улицата също имат … (колела).
4.Истинската кола е голяма, а колата на Боби е … (малка).
5.Боби се качи на своя велосипед, но за да тръгне, той трябва да завърти … (педалите).
6.През лятото от небето вали дъжд, а през зимата … (сняг).
7.Боби имал три пакета с бонбони. Вчера той е подарил на своя брат половината. Сега той вече няма три пакета бонбони, а само … (половината).
8.Боби има играчки в стаята си. Те са повече от 5, но по-малко от 7. Неговият брат има повече от 2, но по-малко от 4 играчки. Те събрали своите играчки в средата на стаята и ги преброили. Сега те двамата имат общо … играчки (девет).
9.Майката помолила Боби да подреди стаята. Боби взел всички свои играчки и ги скрил под своето легло и под леглото на брат си. Дошла майка му и като видяла какво е станало, помолила Боби да извади играчките под … (леглата).
10.Вчера върху масата в стаята на Боби е имало праскова и ябълка. Днес има само ябълка, а утре ще има … (нищо).
Обработка на резултатите
За всяка правилно избрана и точно изречена дума се поставя оценка 2 бала.
Ако думата е правилно избрана, но е изречена в неправила словоформа (например „мачка“, а не „котка“ (коте) се поставя 1 бал. В останалите случаи оценката е 0 бал.
Интерпретация за деца в предучилищна възраст (до 6-7г.)
-0 – 4 бала. Много нисък резултат (ниво).
-5 – 8 бала. Нисък резултат.
-9 – 12 бала. Среден резултат.
-13 – 16 бала. Висок резултат.
-17 – 20 бала. Много висок резултат.
Интерпретация за деца в ранна училищна възраст (до 7-8г.)
-0 – 6 бала. Много нисък резултат (ниво).
-7 – 9 бала. Нисък резултат.
-10 – 13 бала. Среден резултат.
-14 – 17 бала. Висок резултат.
Методика „Недостигащи детайли“
Програма за развитие на мислене и паме...
"Циркони" ще ударят центровете...
Наринато от боклука -и премирано с висок...