2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. samvoin
13. tili
14. dalida
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
1023# Тренингово занятие „Изучаване на характера „Аз в очите на другите“
(тренинг по саморазкриване)
1.Игра „Асоциации“
Вариант 1
Обучаемите са заели места в кръг. Водещият пуска лист с написана върху него една дума (задължително да е съществително, например „гора“) и подава листа на първия играч. Той пише до тази дума друго съществително, което асоциира с първото и подава листа на следващия по кръга.
Вариант 2
Водещият подава вербално една дума, а от обучаемите се иска един по един да кажат най-малко по две думи, които асоциират с думата стимул. Участват всички без ред, с цел, толериране на спонтанността. Особеното е, че се искат конкретни отговори по няколко критерия, а те са свързани с усещанията:
-Ухание (аромат)
-Вкус
-Докосване
-Звук
-Зрителен образ
Например: при дума стимул „любов“ могат да се генерират следните асоциации:
-Мирис на любов - 1. Мирис на Акация; 2. Мирис на зелена трева.
-Вкус на любов - 1. Вкус на Сладко; 2. Вкус на шоколад с лешници.
-Докосване до любов - 1. Целувка; 2. Човешко докосване.
-Звук от любов - 1. Писък; 2. Въздишка.
-Образ на любов - 1. Черни очи; 2. Детски очи.
2.Трите мои характера
Упражнението е от типа „Аз през прозореца на чичо Джо“. Водещият показва на обучаемите известния „прозорец“ и обяснява, че всеки човек има три сфери, чрез които опознава себе си:
След това следва дискусия с акцент върху въпросите:
а) Какво искам да знаят хората за мен?
б) Какво не знаят хората за мен?
в) Каква е моята мечта ?
г) Аз след 10 години искам да бъда … ?
Следва обсъждане. Думата се предоставя на всеки, който желае да участва. След това се дава думата на публиката.
3. Постановка на сцена на общуване със съученик, родител и учител.
Предварително се подготвят сценарии, например по следните теми:
-Ситуация между учител и ученик. Учителят те извиква в своя кабинет. Ти не знаеш защо, но предполагаш, че не е за добро, тъй като имаш задължения спрямо този учител и неговия предмет, които не си изпълнил.
-Ситуация между учител и ученик. Ученикът е обидил съученичка, наричайки брат и „луд“. Ученикът е извикан от класния ръководител.
-Ситуация между учител и ученик в клас. Ученикът има непристойно поведение – нарушава дисциплината.
-Ситуация между родител и ученик. Учител е уведомил родителя за поведенческо нарушение. Проследяват се реакциите на родителя и ученика.
Забележка: При организирането на подобни драматизации е препоръчително учениците сами да предложат ситуация, а след това да я изиграят. При превъплъщението обучаемите проектират на „сцената“ своя житейски опит.
Тест: характерът, според любимия цвят
Типове конституционална психопатия и ак...