Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2018 13:00 - 202# Методика за оценка нивото на формирана толерантност при учениците (IX-XII клас)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 895 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

      202# Методика за оценка нивото на формирана толерантност при учениците

                                                                    (IX-XII клас)

 

Инструкция: Предлагаме Ви бланка с 45 твърдения. Моля, прочетете ги внимателно и определете доколко сте съгласен или несъгласен с тях. Оценете степента на Вашето съгласие или несъгласие, като използвате следния образец:

image
 

Постарайте се да сте искрен. Оценките си можете да запишете срещу номера на всяко твърдение. Благодаря!

Стимулен материал:

1.Група хора, в която има различни мнения не може да просъществува дълго време.

2.Напредналите държави не са длъжни да подпомагат населението в изостаналите (например в Африка) – нека сами решават проблемите си.  

3.Подкрепям възможността малцинството да критикува решенията на мнозинството.

4.Децата от богати семейства не трябва да имат право да учат в специални училища, дори срещу заплащане.

5.Считам за правилно имигрантите от други държави да бъдат настанени в отделни райони (зони, населени места, квартали) и да се образоват в отделни училища, за да се ограничат контактите им с останалите хора.

6.Видът на млад човек с дълга невчесана брада и дълги коси е неприятен за всички.

7.Малцинствата в една държава, трябва да имат право без да уведомяват и искат разрешение от държавните органи, да установяват в тяхната общност свои правила, свързани с техните обичаи и традиции.

8.На мнение съм, че всички бездомници и просяци трябва да бъдат накарани да работят.

9.Хората не са създадени и никога не могат да бъдат еднакви: едните винаги са по-добри от другите.

10.Не е справедливо хора с тъмен цвят на кожата да бъдат ръководители на хора с бял цвят на кожата.

11.Мисля, че външния вид на хората, които не са от бялата раса е някакво отклонение от нормата.  

12.Източниците на съвременния тероризъм трябва да се търсят в ислямската култура.

13.Мисля, че подобряването на живота в райони, в които живее бедно население е безполезна загуба на пари.

14.Циганите са точно толкова полезни за обществото, колкото и другите малцинства.

15.Дори най-странните хора с най-необичайни увлечения и интереси, трябва да имат право да защитават себе си и своите възгледи.

16. Въпреки че някои от тъмнокожите хора изостават от белокожите в икономическото си развитие и финансово състояние, аз съм уверен, че между двете раси не съществуват никакви различия в умствените им способности.

17.На мнение съм, че хората, които показват чувства на преклонение, възхищение, обич към друга държава или работят за нея повече отколкото за своята, трябва да бъдат наказвани.

18.Считам, че трябва да се ограничава влизането и настаняването на хора от други държави в нашата страна.  

19.На мнение съм, че е несправедливо имигрантите от арабски, азиатски или африкански страни, дори когато станат граждани на България, да не могат да си намерят добра работа или да заемат високи държавни позиции на равна основа с останалите.

20.Всички цигани по своята природа са еднакви.

21.Ако се вземат предвид всички „за“  и „против“, то между представителите на различните раси съществуват сериозни различия в способностите и талантите.

22.Честно казано, когато срещам нечистоплътни и занемарени хора, въобще не реагирам – това си е тяхна лична работа.

23.Има нации и народи, които не заслужават добро отношение.

24.Трудно ми е да си представя, че човек с друго вероизповедание може да ми бъде приятел.

25.Считам факта, че в нашата страна хората имат различни, дори понякога противоположни възгледи за благо и ценност за самата държава.

26.Дразня се от текстове, които изобилстват от чужди и непознати думи.

27.Един човек трябва да се оценява по неговите морални и делови качества, а не по неговата националност (народност).

28За мен истинска религия може да бъде само една религия.

29.Според мен, човек, който е извършил престъпление никога не може да се промени към по-добро.

30.Фактът, че в България живеят различни малцинства (цигани, евреи, арменци, власи и др.) обогатява нашата национална култура.

31.Хората, които не са съгласни с моето мнение, обикновено предизвикват раздразнение в мен.

32.Наясно съм кое е добро и кое е лошо за всички нас и мисля, че другите трябва да знаят същото.

33.Най-добре е човек (мъж или жена), да се ожени (омъжи) за човек от своята националност.

34.С удоволствие бих поживял малко в чужда страна.

35.Всички, които просят са мързеливи и измамници.

36.Хората от други култури, с други навици, обичаи и привички, обикновено предизвикват страх или поне тревожат местните.

37.Всички форми на нарушаване на права, основаващи се на националност, следва да бъдат строго наказани.

38.Особено важно е за една държава да се защитават правата на тези, които са малцинство и имат различни възгледи, интереси и поведение.

39.В нашата страна е необходима по-голяма търпимост към хората, които търсят съгласие и са готови на отстъпки в името на мира и добрите отношения.

40.Убеден съм, че всеки междунационален конфликт може да се разреши по пътя на преговорите и взаимните отстъпки.

41.Човекът от друга раса или националност е като мен, но все пак за приятел не бих го предпочел.

42.Повечето от престъпленията в нашия град (село) се извършват от приходящи хора.

43.В държавата ни ще бъде много по-сигурно, ако се избавим от психично болните хора.

44.Според мен, отстъпката е проява на слабост.

45.Властта е длъжна да забрани достъпът на бежанци от икономически изостанали държави, тъй като увеличаването им води до ръст на престъпността.  

 

Обработка и интерпретация на резултатите

За оценката на всяко твърдение респондентът получава определен бал. Ако той оценява:

- с (2), то получава 2 бала;

- с (1) – получава 1 бал;

- с (0) – получава 0 бал;

- с (-1) – получава -1 бал;

- с (-2) – получава -2 бала.

 

Резултатите се получават чрез събиране на баловете, като се отчита вида на знака:

Така при въпроси:

а) -3, 7, 14, 15, 16, 18, 19, 22, 25, 27, 30, 34, 37, 38, 39, 40 – знакът не се променя;

При въпроси:

б) -1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 20, 21, 23, 24, 26, 28, 29, 31, 32, 33, 35, 36, 41, 42, 43, 44, 45 – знакът се променя с противоположен.

 

 Крайният сбор балове определя нивото на толерантност/интолерантност:

-от -90 до -45 бала – високо ниво на интолерантност; 

-от -45 до 0 бала – средно ниво на интолерантност;

-от 0 до 45 бала – средно ниво на толерантност;

-от 45 до 90 бала – високо ниво на толерантност; 

 

image

image 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3854396
Постинги: 2182
Коментари: 116
Гласове: 1323
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930