Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2018 07:01 - 1076# Тест за изследване нивото на обидчивост, отмъстителност и враждебност (Е.П. Ильин, П.А. Ковалев)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1044 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


             1076# Тест за изследване нивото на обидчивост, отмъстителност и

                                                              враждебност

                                                  (Е.П. Ильин, П.А. Ковалев)

 

Инструкция: Предлагаме Ви списък с 20 твърдения. Ако сте съгласен с тях, поставете знак „+“ пред номера, а ако не сте съгласен – знак „-„

Текст на въпросника:

1.Често не получавам от другите това, което заслужават делата и работата ми.

2.Ако по отношение на мен някой постъпва несправедливо, бих измислил за него всякакви нещастия.

3.Обстоятелствата почти винаги се подреждат благоприятно за другите, но не и за мен.

4.Приемам за справедлива фразата „Око за око – зъб за зъб“.

5.Често се обиждам на забележките на другите, дори да разбирам че те са справедливи.

6.Често си представям наказанията, които биха могли да навредят на неприятелите ми.

7.Обиждам се, когато не получавам вниманието на другите.

8.Нито едно оскърбление не трябва да остава безнаказано. 

9.Винаги се обиждам, ако сред наградените за някаква работа, в която съм участвал, не бъда награден.

10.Обикновено не мога да се успокоя до тогава, докато не си отмъстя на този, който ме е обидил и унижил.

11.Имам усещането, че животът постъпва с мен несправедливо.

12.Мисля, че да направиш добро е по-ефективно от отмъщението.

13.Не се обиждам на подигравките на другите, дори да са много жестоки.

14.Уважавам хората, които не са злопаметни.

15.Не се засягам, ако при похвала за някаква екипна работа не са ме споменали.

16.Вярвам, че на злото може да се отговори с добро и живея в съответствие с това.

17.Прекалено обидчивите и чувствителни хора обикновено предизвикват у мен съжаление.

18.Имам отрицателно отношение към отмъстителните и злобни хора.

19.Не виждам нищо обидно в това, другите да говорят за моите недостатъци.

20.Справедливо е мнението, че ако са те ударили по едната буза, тогава трябва да се обърнеш и да подадеш другата.

Ключ към въпросника:

-Скала обидчивост: твърдения 1,3,5,7,9,11 (за всеки положителен отговор се начислява 1 бал) и твърдения 13,15,17,19 (по 1 бал се начислява за всеки отрицателен отговор).

-Скала отмъстителност: твърдения 2,4,6,8,10,  (за всеки положителен отговор се начислява 1 бал) и твърдения 12,14,16,18,20 (по 1 бал се начислява за всеки отрицателен отговор).

-Общата сума балове определя нивото на враждебност на изследваното лице. Степента на враждебност може да се изчисли в проценти.

 

Източник: Шувалов Ю.Н. Патопсихология/Учебное пособие (Для студентов факультета психологии) ТГПУ им. Л.Н.Толстого.

Превод от руски: Кунчев

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3869306
Постинги: 2189
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930