Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2019 13:00 - 196# Методика за оценка на търпеливост (Е.И.Илин и Е.К.Фешенко)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 621 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                  196# Методика за оценка на търпеливост (Е.И.Илин и Е.К.Фешенко)

 

Методиката е предназначена за самодиагностика на качеството търпеливост и е разработена от Е.И.Илин и Е.К.Фешенко.

Инструкция: За да работите с тази методика (за записване на резултатите) ще ви е необходим чист лист хартия и молив (писалка). Напишете на листа номерата на въпросите от 1 до 18. След това се запознайте внимателно с твърденията и отговорете, ако сте съгласни поставете пред номера на твърдението знак „+“, а ако не сте съгласни – знак „– “

Въпросник:

1.Ако видя, че започвам да изоставам или се уморявам при изпълнението на някаква трудна работа, в един момент я изоставям и започвам да си почивам.

2.Обикновено не ми стига търпението да дочета някоя дълга статия в интернет или скучна книга до края.

3.Не ми харесва да чакам дълго време на опашки и често си тръгвам.

4.Способен съм дълго време да понеса физическа болка, например зъбобол.

5.Не мога дълго време да издържам на жажда.

6.Не съм в състояние да издържа на продължителен глад, например да си наложа диета за отслабване.  

7.Ако по време на часовете по физкултура се почувствам уморен, обикновено преставам да изпълнявам упражненията; същото ми се случва и във фитнес-залата).

8.Рядко се отказвам и изоставям някаква скучна работа, без да я свърша докрай.

9.Трудно ми е да се заставя да работя нещо, което не ми харесва.

10.Обикновено не захвърлям работата си, независимо от умората.

11.Харесва ми такава физическа работа, която изисква полагането на максимални усилия за да постигна целта.

12.С увереност мога да твърдя, че съм търпелив човек.

13.Независимо от умората, когато бягам аз се старая със всички сили да поддържам висок темп.

14.Дори тогава, когато нямам бърза работа, аз се дразня, ако трябва дълго да чакам транспорт.

15.Търпелив съм на болка.

16.Мисля, че не съм със слаба воля и затова винаги се стремя да довърша всяка физическа работа докрай.

17.Действам на принципа: „Работи, а не говори!“

18.Не споделям мисълта, че с търпение и труд човек постига всичко; трябва да се работи с ума, а не да се преуморява човек.

Обработка и интерпретация на резултатите

За всички отговори „да“ (знак „+“) по твърдения: 4, 5, 8, 10, 11 12, 13, 16, 17 и всички отговори „не“ (знак „–“ ) се начислява по 1 бал.

След това баловете се сумират и се проверява в скалата с норми:

-до 6 бала включително – Вие имате ниско ниво на търпеливост, за Вас чакането е мъчение, но не забравяйте народната мъдрост: „Чрез търпение и труд всичко се постига“.

-7–11 бала – Вие имате средно ниво на търпеливост, с лекота се адаптирате към дейности и при общуване, но не забравяйте, че всяка работа трябва да се довършва до край.

-12 бала и повече – Вие имате високо ниво на търпеливост, но не бива да напразно да губите енергията си.

image



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3868497
Постинги: 2189
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930