Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2019 16:00 - 1217# Тест за диагностика отношението на учениците към живота им в семейството (Т.Шрайбер)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 649 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                               1217# Тест за диагностика отношението на учениците

                                          към живота им в семейството (Т.Шрайбер)

 

Предназначение: Методиката има за цел да установи отношението на децата в подрастваща и юношеска възраст към живота им в своето семейство, чрез оценка на междуличностните отношения.

Възрастови ограничения: Препоръчва се прилагане спрямо ученици на възраст от 12-15г. (подрастващи и юноши).

Инструкция: Предлагаме Ви тестова бланка с осем твърдения. От Вас се иска да се запознаете с всяко от тях и да отбележите своето отношение, като подчертаете един от предложените отговори, както следва:

-напълно съгласен;

-съгласен;

-не зная;

-несъгласен;

-напълно несъгласен.

Тестови материал.

1.С удоволствие бих напуснал домът си.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

2.Ако в семейството не изпълнят исканията и желанията ми, аз реагирам, като показвам недоволството си (вдигам скандал, карам се).

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

3.В семейството ми никой не ме разбира и по тази причина обсъждам проблемите си с мои приятели и познати, които ме разбират.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

4.За семейството си правя всичко, което поискат от мен.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

5.Ако в семейството ми възникнат някакви проблеми, аз помагам за тяхното разрешаване.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

6.Използвам и най-малката възможност за да доставя радост на семейството си.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

7.Опитвам се да проявявам разбиране към родителите (братята и сестрите) ми, дори тогава, когато не смятам за правилно тяхното отношение към мен.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

8.Ако съм загрижен за нещо, аз разговарям откровено за това с родителите си (братята, и сестрите) си  и ги моля за съвет.

напълно съгласен

съгласен

не зная

несъгласен

напълно несъгласен

 

 

Обработка на резултатите.

image

image

Изчисляването се извършва с помощта на таблиците: „Тегла на отговорите“ и „Тежест на твърденията“. За тази цел двата показателя се умножават за всеки отговор на твърденията, а след това резултатите от всички твърдения се сумират.  След това се изчислява коефициент на отношение към живота в семейството по формулата:

image

Интерпретация на резултатите.

Обект на педагогическо внимание трябва да бъдат родителите, в които децата показват ниски оценки за живота си в семействата.  Това са онези изследвани лица, чийто коефициент е по-малък от 40%.  

 

Превод от руски, Кунчев.

 

Източници: http://psiholognsosh3.ucoz.ru/index/rabota_s_raznymi_detmi/0-21

https://studfiles.net/preview/5791677/

http://refdt.ru/docs/642/index-4799.html?page=4

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3873014
Постинги: 2191
Коментари: 116
Гласове: 1327
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930