2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
1254# Няколко препоръки за педагогическо общуване с
подрастващите (Н. С. Криволап)
(страничка на училищния психолог в училищния сайт)
Някои съвети за педагогическо общуване с тийнейджърите:
1.В ежедневното общуване с децата често се налага бързо да поставяте и разрешавате педагогически проблеми. За да изберете правилния стил на общуване в екстремна ситуация, опитайте се да развиете способността за педагогическа импровизация.
2.Успехът ви в общуването с учениците до голяма степен зависи от това, доколко можете да гледате на нещата през очите на самите деца.
3.Ако искате разговора ви с ученика да се проведе, най-добре е да започнете с приятелски тон.
4.За да бъде резултатен диалога ви с ученика, старайте се да удържате инициативата при общуването във ваши ръце.
5.При първи контакт с ученика, никога не си позволявайте да го критикувате.
6.Ако искате да създадете авторитет пред ученика, в процеса на разговора проявявайте към него истински интерес.
7.Ако искате да въздействате и убедите ученика, че не е прав, започнете диалога си с него от онези въпроси, по които мненията ви съвпадат.
8.Най-добрия начин да разположите детето към общуване започва с неговото име – винаги назовавайте името на детето, накарайте го да почувства, че го уважавате.
9.Когато започнете разговор с детето, бъдете пределно дипломатичен, дръжте се с него като с „равни“.
Источник: В помощь социальному педагогу / сост. Н. С. Криволап. — Минск: Красико-Принт, 2006. — 128 с— (Деятельность классного руководителя).
Тест „Какъв родител сте и как общувате ...
Анкета „Ниво на развитие на комуникативн...