Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2019 08:00 - 1337# Скала „Способности за публична реч“
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1178 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                                    1337# Скала „Способности за публична реч“  

 

Предложената скала е създадена през 1969г. и е предназначена за установяване нивото на тревожност при публична реч. Скалата е известна още с името „Карта за контрол на състоянието при публична реч“. Скалата диагностицира степента на тревожност при публична реч и вероятността от потенциални внезапни сривове от типа заекване. При прилагането, целта на изследването не се съобщава на респондента.

За самоанализ на публичната реч заедно с настоящата скала често се прилага и скалата на Ериксън „Способност за публична реч“.

Инструкция: Моля, прочетете внимателно предложените твърдения и ако сте съгласен, че се отнасят за вас, отговорете с „да“, а ако не сте съгласен – с „не“.

Въпросник:

1.Мисля, че когато говоря пред хора, речта ми създава приятно впечатление.

2.С лекота разговарям почти с всякакви хора.

3.С лекота мога да гледам човек в очите, когато разговарям с него.

4.Изпитвам затруднения при разговор със своите началници, учители и пр.

5.Дори мисълта да говоря на публично място ме плаши.

6.Някои думи произнасям по-трудно, отколкото други.

7.Когато говоря, обикновено мисля за това което правя в момента.

8.Без проблеми мога да поддържам всякакъв разговор.

9.Понякога речта ми обърква моите събеседници – трудно ме разбират.

10.Обичам да запознавам (представям) хората помежду им.

11.Често се случва при групово обсъждане на проблеми да задавам въпроси.

12.Трудно ми е да контролирам гласа си когато говоря.

13.Трудно ми е да излизам и да говоря пред аудитория.

14.Когато говоря, речта ми позволява да правя това което искам.

15.Когато говоря, е доста лесно и приятно да ме слушате.

16.Понякога, когато говоря определено се наслаждавам, харесва ми да го правя.

17.Чувствам се напълно уверен при разговор с всякакви хора.

18.Лесно ми е да говоря само с определени хора.

19.Определено говоря по-добре, отколкото пиша.

20.Често съм изнервен (а) когато говоря.

21.Трудно влизам в разговор с непознати хора.

22.Напълно съм уверен в своята реч.

23.Би ми се искало да говоря толкова ясно, колкото другите хора.

24.Често не мога да отговоря на питащия, защото се страхувам да говоря.

 

Обработка на резултатите

 Отговорите „да“ се оценяват с 1 бал, а отговорите „не“ – с 0 бал. Средната оценка за тревожност е 12 бала.

image

Източник: Почебут Л.Г. Психология публичного выступления. СПб.: Изд - во СПбГУ, 2005.

image


 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3868077
Постинги: 2189
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930