2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Анкета за диагностика на хиперактивност при детето
Терминът „хиперактивност” обозначава „активен” – от латинското „activus” – деятелен, действен и „хипер” – от гръцкото «hyper» - над, свръх, превишавайки нормата.
(1) Основни признаци на хиперактивността:
= импулсивност;
= повишена двигателна активност;
= дефицит на внимание.
Анкетата позволява да бъдат оценени именно тези критерии.
Не бива да се забравя обаче, че диагноза за медицинска хиперактивност може да бъде поставяна само от специалист.
(2) Причини за хиперактивност:
= недостатъчна (минимална) мозъчна функция;
= патология при бременността и раждането (при 85% от случаите);
= инфекции и интоксикация във възрастта до 3 годни;
= генетична обусловеност.
(3) Анкета
3.1. Висока двигателна активност
(1) Безпокойни движения (напр. барабани с палци)
(2) Последователни движения на части от тялото, стоейки на място.
(3) Намира се в постоянно движение
(4) Непрекъснато говори (логорея)
(5) Спи по-малко от другите, дори още в бебешка възраст.
3.2. Дефицит на активно внимание
(1) Непоследователен в поведението си.
(2) Има затруднения в организирането си.
(3) Изобилства със започнати и незавършени проекти (решения).
(4) Не чува, когато се обръщат към него.
(5) Заема се с голям ентусиазъм с нови задачи, но не ги завършва.
(6) Губи вещите си.
(7) Избягва задачи, за които са необходими умствени усилия, както и скучни задачи.
(8) Често забравя.
3.3. Импулсивност
(1) Изпитва трудност или въобще не може да регулира своите действия.
(2) Не е способен да се подчинява (спазва) на правила.
(3) Отговаря само на въпрос, който му поставят, като често избързва с отговора.
(4) Не може да дочака своя ред при игра, при занятие и пр.
(5) Често се намесва в разговора, прекъсвайки другите.
(6) Трудно съсредоточава вниманието си (разсейва се лесно)
(7) не може да отлага във времето възнаграждение, което счита, че му се полага.
(8) Вариативност в поведението: на едни занятия е спокоен, а на други – не.
Ако до 7-годишна възраст детето покрива поне 6 от посочените критерии, може да се предположи, че детето се явява хиперактивно.
4. Условия, необходими за компенсиране в развитието на хиперактивноста
(1) Развитие без интелектуално пренатоварване.
(2) Строго спазване на дневен режим.
(3) Спокойна и уравновесена емоционална атмосфера в училище и дома.
(4) Обучение в училища със специални програми или по-продължително обучение в началното училище (най-малко 1 година повече).
(5) Медикаментозна поддръжка.
март 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Сексът и селото 3: Кастинг в село
Сексът и селото 2: Категория зимнина и т...