2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Методика за изследване гъвкавостта на мислене при деца
(1) Цел: Диагностика и определяне ниво на гъвкавост на мисленето. Методиката позволява да бъдат определени вариативността на подходите, хипотезите, изходните данни, гледните точки, операциите, които са въвлечени в процеса на мисловна дейност.
(2) Описание: На изследваното лице се предлага бланка със записани анаграми (набор от букви) – общо 50 на брой.. В продължение на 3 мин. изследваното лице трябва да състави от всеки набор букви определена смислена дума, без да добавя или пропуска нито една буква. Думите могат да бъдат само съществителни. Методиката може да се прилага индивидуално и в групов вариант. Методиката позволява диагностика на ученици в три групи, в зависимост от покритите норми: първа група: в 1-2 клас и втора група – в 3-4 клас и трета група – 5-7 клас.
(3) Инструкция: „Пред теб има поставена бланка с изписани 50 на брой съчетания от букви. От теб се иска, след като се запознаеш с всяко едно съчетание, да помислиш каква смислена дума можеш да съставиш от тези букви и да я запишеш в долната чат на листа. Думите трябва да са само съществителни имена в единствено число. Нямаш право нито да добавяш, нито да пропускаш букви. Времето за работа е ограничено до 3 минути. Работи бързо”
(4) Тестова бланка
ЛСО МГУА ОЛГЛЕ ЪБЛКАЯ ММЙУНАА
ПДО КОИН ОИВЛМ МЕРКЛА УОАВТБС
ОКН ОФАК РААВТ ГЕБЕНР ТРПААПЕ
ПТЪ ШЧАА УКВАБ РГПЕЕЛ ПРТТРЕО
ЧНИ СМАА ЛБИТЕ РКООАН ФГРАКАИ
ЪВЛ ДМУА АКАРТ ЪСЛЕНЦ КУАРИСН
ЧСА ММАА КАКОТ ЛИМАНА ЛКПИСАА
ТКИ БТРА РВТЪЯ СГЛБУО ЗЛКААПА
ЯБО ЪКРА АКУЛК ЕЗЪНЦВ АБУЛКТИ
ВЛЕ КЩАЪ КЕАОН ИТНМУА РСААУЛК
(5) Обработка на резултатите
Всяка посочена (записана) правилна дума получава 1 бал. След изтичане на времето баловете се сумират и отнасят към посочените норми.
(6) Норми:
а/ За първа група – ученици в 1-2 клас:
# 15 и повече думи – високо ниво на гъвкавост;
# от 10 до 14 думи – средно ниво на гъвкавост;
# от 5 до 9 думи – ниско ниво на гъвкавост;
б/ За втора група – ученици в 3-4 клас:
# 20 и повече думи – високо ниво на гъвкавост;
# от 13 до 19 думи – средно ниво на гъвкавост;
# от 7 до 12 думи – ниско ниво на гъвкавост;
в/ За трета група – ученици в 5-7 клас:
# 26 и повече думи – високо ниво на гъвкавост;
# от 21 до 25 думи – средно ниво на гъвкавост;
# от 11 до 20 думи – ниско ниво на гъвкавост;
(7) Ключ:
СОЛ ГУМА ЛЕГЛО ЯБЪЛКА МАЙМУНА
ПОД КИНО МОЛИВ КЛАМЕР АВТОБУС
КОН КОФА ВРАТА ГРЕБЕН ПАРАПЕТ
ПЪТ ЧАША БУКВА ПЕРГЕЛ ПОРТРЕТ
ЧИН МАСА БИЛЕТ КОРОНА ГРАФИКА
ЛЪВ ДУМА КАРТА СЛЪНЦЕ РИСУНКА
ЧАС МАМА КОТКА МАЛИНА ПИСАЛКА
КИТ БРАТ ВЯТЪР ГЛОБУС ЗАПАЛКА
БОЯ РЪКА КУКЛА ЗВЪНЕЦ БУТИЛКА
ЛЕВ КЪЩА ОКЕАН МИНУТА РУСАЛКА
април 2011г.
С о ф и я
Методика за изследване на вербален интел...
Методика за изследване на вербално-логич...