Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2011 16:00 - Методика за изследване гъвкавостта на мислене при деца
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 3283 Коментари: 0 Гласове:
0



Методика за изследване гъвкавостта на мислене при деца


            (1) Цел: Диагностика и определяне ниво на гъвкавост на мисленето. Методиката позволява да бъдат определени вариативността на подходите, хипотезите, изходните данни, гледните точки, операциите, които са въвлечени в процеса на мисловна дейност.

(2) Описание: На изследваното лице се предлага бланка със записани анаграми (набор от букви) – общо 50 на брой.. В продължение на 3 мин. изследваното лице трябва да състави от всеки набор букви определена смислена дума, без да добавя или пропуска нито една буква.  Думите могат да бъдат само съществителни. Методиката може да се прилага индивидуално и в групов вариант. Методиката позволява диагностика на ученици в три групи, в зависимост от покритите норми: първа група: в 1-2 клас и втора група – в 3-4 клас и трета група – 5-7 клас.

(3) Инструкция: „Пред теб има поставена бланка с изписани 50 на брой съчетания от букви. От теб се иска, след като се запознаеш с всяко едно съчетание, да помислиш каква смислена дума можеш да съставиш от тези букви и да я запишеш в долната чат на листа.  Думите трябва да са само съществителни имена в единствено число.  Нямаш право нито да добавяш, нито да пропускаш букви. Времето за работа е ограничено до 3 минути. Работи бързо”

(4) Тестова бланка 

ЛСО        МГУА         ОЛГЛЕ           ЪБЛКАЯ        ММЙУНАА    

ПДО        КОИН         ОИВЛМ          МЕРКЛА        УОАВТБС 

ОКН        ОФАК         РААВТ           ГЕБЕНР          ТРПААПЕ    

ПТЪ        ШЧАА        УКВАБ           РГПЕЕЛ         ПРТТРЕО 

ЧНИ        СМАА        ЛБИТЕ            РКООАН        ФГРАКАИ   

ЪВЛ        ДМУА        АКАРТ           ЪСЛЕНЦ        КУАРИСН    

ЧСА        ММАА        КАКОТ          ЛИМАНА       ЛКПИСАА   

ТКИ        БТРА          РВТЪЯ           СГЛБУО         ЗЛКААПА

ЯБО        ЪКРА         АКУЛК           ЕЗЪНЦВ         АБУЛКТИ

ВЛЕ         КЩАЪ        КЕАОН           ИТНМУА       РСААУЛК

 

 (5) Обработка на резултатите

Всяка  посочена (записана) правилна дума получава 1 бал.  След изтичане на времето баловете се сумират и отнасят към посочените норми.

(6) Норми:

а/ За първа група – ученици в 1-2 клас:

# 15 и повече думи – високо ниво на гъвкавост;

# от 10 до 14 думи – средно ниво на гъвкавост;

# от 5 до 9 думи – ниско ниво на гъвкавост;

б/ За втора група – ученици в 3-4 клас:

# 20 и повече думи – високо ниво на гъвкавост;

# от 13 до 19 думи – средно ниво на гъвкавост;

# от 7 до 12 думи – ниско ниво на гъвкавост;

в/ За трета група – ученици в 5-7 клас:

# 26 и повече думи – високо ниво на гъвкавост;

# от 21 до 25 думи – средно ниво на гъвкавост;

# от 11 до 20 думи – ниско ниво на гъвкавост;

(7) Ключ:

СОЛ        ГУМА         ЛЕГЛО           ЯБЪЛКА        МАЙМУНА

ПОД        КИНО         МОЛИВ          КЛАМЕР        АВТОБУС

КОН        КОФА         ВРАТА           ГРЕБЕН          ПАРАПЕТ

ПЪТ        ЧАША        БУКВА           ПЕРГЕЛ         ПОРТРЕТ

ЧИН        МАСА        БИЛЕТ            КОРОНА        ГРАФИКА

ЛЪВ        ДУМА        КАРТА           СЛЪНЦЕ        РИСУНКА

ЧАС        МАМА        КОТКА           МАЛИНА       ПИСАЛКА

КИТ        БРАТ          ВЯТЪР           ГЛОБУС         ЗАПАЛКА

БОЯ        РЪКА         КУКЛА           ЗВЪНЕЦ         БУТИЛКА

ЛЕВ         КЪЩА        ОКЕАН           МИНУТА       РУСАЛКА

 

април 2011г.

С о ф и я




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3869193
Постинги: 2189
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930