2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Методика за диагностика на кратковременна зрителна памет
за деца – „Запомни рисунката”
(1) Цел: Диагностика на кратковременна зрителна памет на деца в начална училищна възраст.
(2) Описание и процедура: Методиката използва две табла с геометрични фигури. На табло „а” са поместени 9 фигури. То се представя първо на детето и показването му е съпроводено от инструкция (Инструкция-1). Времето за експозиция на таблото (стимулния материал) е 30 сек. След това табло „а” се прибира настрана и на детето се показва табло „б”, което съдържа 15 фигури. Показването на второто табло отново е съпроводено с инструкция (Инструкция-2). Табло „б” се задържа пред детето толкова време, колкото е необходимо (докато то дава отговори). След това процедурата се повтаря: показва се табло „а”, задържа се 30 сек., а след това идва ред на табло „б”. изследването продължава до тогава, докато детето открие всички фигури от табло „а” на табло „б”, но не повече от 1,5 мин.
(3) Инструкция:
= Инструкция-1: „На тази картина са представени девет различни фигури. Постарай се да ги запомниш и след това да разпознаеш, кои от тях се намират на втора картина, която ще ти покажа”.
= Инструкция-2: „А сега, както вече ти казах, от теб се иска да разпознаеш на тази рисунка онези фигури, които си видял и запомнил от първата рисунка”.
(4) Оценка на резултатите
Оценява се броя на разпознатите фигури и времето необходимо на детето за това.
# 10 бала – детето е разкрило всичките девет изображения от табло „а” за време по-малко от 45 сек.;
# 8-9 бала – детето е разкрило 7-8 изображения от табло „а” за време по-малко от 45 до 55 сек.;
# 6-7 бала – детето е разкрило 5-6 изображения от табло „а” за време по-малко от 55 до 65 сек.;
# 4-5 бала – детето е разкрило 3-4 изображения от табло „а” за време по-малко от 65 до 75 сек.;
# 2-3 бала – детето е разкрило 1-2 изображения от табло „а” за време по-малко от 75 до 85 сек.;
# 0-1 бала – детето не е разкрило нито една фигура за време от 90 и повече сек.
(5) Изводи за ниво на развитие (норми)
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 4-7 бала – средно;
# 2-3 бала – ниско;
# 0-1 бал – много ниско.
(6) Стимулен материал
………………………………………………
Забележка: Таблата със стимулен материал могат да се получат на предоставен от Вас e-mail.
април 2011г.
С о ф и я
Методика за диагностика на кратковременн...
Батерия методики за изследване и развит...