2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Методика за диагностика на кратковременна зрителна памет
за деца (вариант I) – „На кого какво не достига”
(1) Цел: Методиката е предназначена за диагностика на мисленето при деца на възраст от 3 до 4 г. (Аналогичен субтест (невербален дял) е включен в тестовата батерия за изследване на интелект на Векслер).
(2) Описание и процедура: Методиката използва стимулен материал от 4 картинки, поставени една до друга на едно табло, на които са изобразени деца в различни действия. Във всяка картинка има един липсващ елемент (предмет), свързан и специфичен за действието, който следва да бъде открит от детето. За тази цел в долната част на таблото с рисунки са изобразени четирите липсващи предмета и именно от тях детето следва да направи избор. Рисунките се показват така, както са представени в тестовия материал, т.е. подредени на едно табло. Изследването започва с инструкция.
(3) Инструкция: „Ще ти покажа една по една четири рисунки, на които деца извършват някаква дейност, но на всяко дете не му достига един предмет. Липсващите в рисунките предмети са показани ето тук (показва се на таблото). От теб се иска първо, да разгледаш внимателно рисунката с детето, а след това да избереш от посочените предмети кой от тях е липсващ, за да може детето да извърши правилно действието”.
(4) Оценка на резултатите
Оценява се времето, за което детето се справя със задачата. Времето се превръща в балове, които по-късно служат за изводи относно нивото на развитие на детето.
# 10 бала – време за изпълнение на задачата по-малко от 30 сек.;
# 8-9 бала – време за изпълнение на задачата в пределите от 31 сек. до 49 сек.;
# 6-7 бала – време за изпълнение на задачата в пределите от 50 сек. до 69 сек.;
# 4-5 бала – време за изпълнение на задачата в пределите от 70 сек. до 89 сек.;
# 2-3 бала – време за изпълнение на задачата в пределите от 90 сек. до 109 сек.;
# 0-1 бал – време за изпълнение на задачата в пределите 110 сек и повече.
(5) Изводи за ниво на развитие (норми)
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 4-7 бала – средно;
# 2-3 бала – ниско;
# 0-1 бал – много ниско.
(6) Стимулен материал
.........................................................................
Забележка: Таблото със стимулен материал може да получите на предоставен от Вас e-mail.
април 2011г.
С о ф и я
Методика за диагностика на кратковременн...
Батерия методики за изследване и развит...