2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Методика за диагностика обема на активната памет при деца на възраст 7-8 години - „Назови думи”
(1) Цел: Диагностика на речевия запас от думи, съхраняван в активната памет при деца на възраст 7-8 години.
(2) Описание: Изследователят назовава пред детето последователно названията (обобщаващи понятия) на групи и иска от него самостоятелно да назове имената на обекти (предмети, животни, действия, качества и пр.), отнасящи се към тази група. За всяка група е определено време до 20 сек., а за цялата задача – 160 сек. Води се протокол, в който се записват резултатите. Изследването може да бъде записано на магнитен или електронен носител.
(3) Инструкция: „Сега ще поиграем на една игра, в която ти можеш да ми покажеш колко бързо можеш да мислиш и откриваш правилни отговори. Аз ще ти казвам една и по една различни думи към които могат да се включат (отнасят) други думи. Например, към думата „родители” се отнасят „мама” и „татко” или към думата „африкански животни” се отнасят думи като: „слон”, „лъв”, „зебра”, „хипопотам” и др. Старай се да кажеш колкото се може повече думи за най-кратко време.
Психологът трябва да е уверен, че детето е разбрало инструкцията преди да започне изследването. Ако след тези два примера детето все още не е разбрало какво точно се иска от него, може да бъдат дадени и други примери. Ако детето се затруднява да започне някоя от групите, психологът може да му помогне, като назове първата или втората дума от нея. И след това моли детето да продължи.
(4) Процедура
След като даде инструкцията психологът започва да казва една по една групите, като започва с първата група (най-елементарната):
1. Животни
2. Растения
3. Цветове на предмети.
4.Форми на предмети.
5. Други признаци на предмети, освен формата им.
6. Действия на човек.
7. Начини (средства) за изпълнение на човешки действия
8. Качество на изпълнение на човешки действия.
(5) Оценка на резултатите
Оценява се броя на правилно назованите и причислени към групите думи за определения времеви лимит. Броят думи се превръща в балове, по които по-късно се съди за нивото на развитие по норми.
# 10 бала – детето е назовало 40 и повече различни думи, отнасящи се към всички групи;
# 8-9 бала – детето е назовало от 35 до 39 думи, отнасящи се към всички групи;
# 6-7 бала – детето е назовало от 30 до 34 думи, отнасящи се към всички групи;
# 4-5 бала – детето е назовало от 25 до 29 думи, отнасящи се към всички групи;
# 2-3 бала – детето е назовало от 20 до 24 думи, отнасящи се към всички групи;
# 0-1 бала – детето е назовало до 19 думи, отнасящи се към всички групи;
(6) Изводи за ниво на развитие
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 4-7 бала – средно;
# 2-3 бала – ниско;
# 0-1 бал – много ниско.
април 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...