2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 3774 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 26.11.2018 00:48
Методика за диагностика на морално отношение към нравствените норми при деца - „Сюжетни картинки”
(1) Цел: Изучаване емоционалното отношение към нравствените норми при деца
(2) Описание и процедура: Методиката използва стимулен материал (10 картинки, изобразяващи различни дейности и взаимоотношения (положително или отрицателно) между деца. Ситуациите са добре познати на детето. Изследването се провежда индивидуално.
Психологът показва на детето една по една рисунките, като за всяка една от тях дава инструкция. От детето се иска да разгледа рисунката да каже каква е изобразената ситуация (персонажи, действия и взаимоотношения), като по този начин се следи за отношението на детето към нравствените норми. Особено внимание се обръща на оценката за адекватност на емоционалните реакции 9вербални и невербални) спрямо моралните норми: положителна емоционална реакция (усмивка, одобрение и пр.) на нравствената постъпка или отрицателна реакция (осъждане, негодувание, гняв, страх и пр.).
(3) Инструкция: „Пред теб съм поставил (а) 10 различни картинки, на които художникът е нарисувал ситуации, случващи се между деца. От теб се иска, разгледай внимателно картинките и ги раздели в две групи: едната група да бъде с картинки, на които виждаш добри постъпки, а другата група – лоши постъпки. Всеки път, когато решиш да поставиш една картинка в някоя група трябва да кажеш къде ще поставиш тази картинка и защо”
(4) Стимулен материал
......................................................
(5) Обработка на резултатите
Оценяват се: а/ правилно ли са разпределени по групи картинките; б/ адекватност и степен на проява на емоционални реакции. Резултатите се превръщат в балове, като са определени четири степени за оценка:
# 0 бал – детето неправилно е разпределило картинките (в една група се оказват картинки както с положително, така и с отрицателно съдържание), а емоционалните реакции са неадекватни или отсъстват;
# 1 бал – детето правилно е разпределило картинките, но не може да обоснове своите действия; емоционалните реакции са неадекватни.
# 2 бала – детето правилно е разпределило картинките по групи, обосновава своите действия защо е направило такива избори, а емоционалните реакции са адекватни, но слабо изразени.
# 3 бала – детето е направило е подредило картинките; обосновава своя избор (възможно е да назове дори самите морални норми); емоционалните му реакции са адекватни, ярки, проявяват се в мимика и активна жестикулация.
Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail.
март 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
143# Тест за диагностика отношението на ...
10.10.2011 15:15
24.08.2012 12:24