Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 07:00 - Методика за диагностика на нагледно-действено мислене при деца на възраст 4-6 години – „Повтори контура”
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 1437 Коментари: 0 Гласове:
1



 

Методика за диагностика на нагледно-действено мислене при деца

на възраст 4-6 години – „Повтори контура”



 

(1) Цел: Диагностика на нивото на развитие на нагледно-действено мислене при деца на възраст 4-6 години.

(2) Описание: Методиката използва две табла със стимулен материал (прилагат се №1 или №2) и две празни тестови бланки. На детето се показват матрица №1 или матрица №2 (поставят се в ляво от него), и му се обяснява, че трябва, гледайки тази рисунка, да възпроизведе същата линия върху празната бланка (поставена в дясно от него) с помощта на молив или флумастер (показват се). Дават се допълнителни указания в инструкцията.

(3) Инструкция: „Пред теб има две табла. С помощта на този молив (флумастер) ти трябва, гледайки лявата рисунка, да начертаеш върху дясната празна бланка линията, която виждаш. Важно е да работиш бързо, старателно и точно. Линията, която ще начертаеш не трябва да преминава на същото място както образеца и да не се различава от нея. Линиите трябва да са прави и да съединяват всички ъгълчета без да прекъсват”.

(4) Оценка на резултатите

Оценява се скоростта (времето за справяне) и точността на изпълнението в балове.

# 10 бала – детето е изпълнило задачата за по-малко от 90 сек., а линиите са прави и точно съединяват ъглите на фигурите. Всички линии следват точно контурите съгласно инструкцията. 

# 8-9 бала – за изпълнение на задачата е използвано време от 90 до 105 сек. Допуснати са следните недостатъци:

- 1-2 линии не са прави;

- в 2-3 случая начертаните линии не напълно точно съединяват ъглите на фигурите;

- в 2-4 случая линиите излизат от пределите на контура;

- в 4-5 случая ъглите са съединени неточно (прекъснати, заоблени, разминаващи се).

# 6-7 бала – използвано е време от 105 до 120 сек. Допуснати са следните недостатъци:

- 3-4 линии не са прави;

- 4-6 линии не напълно правилно съединяват ъглите на фигурите;

- 5-6 линии излизат от контура;

- 6-7 ъгъла са съединени неточно.

# 4-5 бала – за изпълнение на задачата е използвано време от 120 до 135 сек. Допуснати са следните недостатъци:

- 5-6 линии не са прави;

- 7-10 ъгъла са съединени не напълно правилно; 

- 7-8 линии  излизат от контура;

- 8-10 ъгъла са съединени неточно.

# 2-3 бала – използвано е време от 135 до 150 сек. с недостатъци:

- 7-10 линии не са прави;

- 11-12 ъгъла са съединени не напълно правилно; 

- 9-18 линии  излизат от контура;

- 11-17 ъгъла са съединени неточно.

# 0-1 бал – използвано е време повече от 150 сек.  Почти всички линии, с изключение на 1-2  не са прави; почти всички ъгли, с изключение на 1-2 не се съединяват правилно.

(5) Изводи за ниво на развитие на нагледно-действено мислене

# 10 бала – много високо;

# 8-9 бала – високо;

# 4-7 бала – средно;

# 2-3 бала – ниско;

# 0-1 бал – много ниско.

(6) Стимулен материал
             ....................................................................

Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail. 

 

 

април 2011г.

С о ф и я

 




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1333445
Постинги: 1562
Коментари: 116
Гласове: 1105
Архив
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930