2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Методика за диагностика на нагледно-действено мислене при деца
на възраст 4-6 години – „Повтори контура”
(1) Цел: Диагностика на нивото на развитие на нагледно-действено мислене при деца на възраст 4-6 години.
(2) Описание: Методиката използва две табла със стимулен материал (прилагат се №1 или №2) и две празни тестови бланки. На детето се показват матрица №1 или матрица №2 (поставят се в ляво от него), и му се обяснява, че трябва, гледайки тази рисунка, да възпроизведе същата линия върху празната бланка (поставена в дясно от него) с помощта на молив или флумастер (показват се). Дават се допълнителни указания в инструкцията.
(3) Инструкция: „Пред теб има две табла. С помощта на този молив (флумастер) ти трябва, гледайки лявата рисунка, да начертаеш върху дясната празна бланка линията, която виждаш. Важно е да работиш бързо, старателно и точно. Линията, която ще начертаеш не трябва да преминава на същото място както образеца и да не се различава от нея. Линиите трябва да са прави и да съединяват всички ъгълчета без да прекъсват”.
(4) Оценка на резултатите
Оценява се скоростта (времето за справяне) и точността на изпълнението в балове.
# 10 бала – детето е изпълнило задачата за по-малко от 90 сек., а линиите са прави и точно съединяват ъглите на фигурите. Всички линии следват точно контурите съгласно инструкцията.
# 8-9 бала – за изпълнение на задачата е използвано време от 90 до 105 сек. Допуснати са следните недостатъци:
- 1-2 линии не са прави;
- в 2-3 случая начертаните линии не напълно точно съединяват ъглите на фигурите;
- в 2-4 случая линиите излизат от пределите на контура;
- в 4-5 случая ъглите са съединени неточно (прекъснати, заоблени, разминаващи се).
# 6-7 бала – използвано е време от 105 до 120 сек. Допуснати са следните недостатъци:
- 3-4 линии не са прави;
- 4-6 линии не напълно правилно съединяват ъглите на фигурите;
- 5-6 линии излизат от контура;
- 6-7 ъгъла са съединени неточно.
# 4-5 бала – за изпълнение на задачата е използвано време от 120 до 135 сек. Допуснати са следните недостатъци:
- 5-6 линии не са прави;
- 7-10 ъгъла са съединени не напълно правилно;
- 7-8 линии излизат от контура;
- 8-10 ъгъла са съединени неточно.
# 2-3 бала – използвано е време от 135 до 150 сек. с недостатъци:
- 7-10 линии не са прави;
- 11-12 ъгъла са съединени не напълно правилно;
- 9-18 линии излизат от контура;
- 11-17 ъгъла са съединени неточно.
# 0-1 бал – използвано е време повече от 150 сек. Почти всички линии, с изключение на 1-2 не са прави; почти всички ъгли, с изключение на 1-2 не се съединяват правилно.
(5) Изводи за ниво на развитие на нагледно-действено мислене
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 4-7 бала – средно;
# 2-3 бала – ниско;
# 0-1 бал – много ниско.
(6) Стимулен материал
....................................................................
Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail.
април 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...