Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 16:00 - Методика за диагностика на превключваемост и разпределяемост на вниманието при деца
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 5697 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 25.09.2011 01:33


Методика за диагностика на превключваемост и        разпределяемост на вниманието при деца



 

(1) Цел: Диагностика на превключваемост и разпределяемост на вниманието при деца.

(2) Описание: Методиката използва стимулен материал – табло със с100 геометрични фигури – квадрат, триъгълник, кръг и ромб, по 25 от всяка, разположени разбъркано на редове по 10 на ред. В най-горната част на таблото е даден образец. От детето се иска, да постави във всяка фигура знакът, посочен в образеца. Времето за изпълнение на задачата е ограничено до 2 мин. Второто ограничение е, че детето не може да прескача фигури или редове, а работи последователно от първия ред, от ляво надясно фигура по фигура. 

(3) Инструкция: „Пред теб съм поставил (а) табло с геометрични фигури – квадрат, триъгълник, кръг и ромб. Когато ти кажа „Започни”, ти трябва да отбележиш с молива във всяка фигура този знак, който виждаш, че е поставен тук горе в образеца.  Нямаш право да прескачаш нито фигури, нито редове. Започваш работа от първия, най-горен ред с първата фигура (показва се) и записваш знаците фигура след фигура. Работи бързо, защото по някое време, когато ти кажа „Спри”, ще преустановиш работата. Старай се да запишеш колкото се може повече знаци във фигурите”

(4) Оценка на резултатите

Оценяват се: а/ времето за справяне със задачата; б/ количеството фигури, правилно маркирани и в/ количеството грешки (неправилно маркирани и пропуснати фигури).

Превключваемостта и разпределението на вниманието се определят по формулата:

S = (0,5N - 2.8n) : 120, където:

S – показател за превключваемост и разпределяемост на вниманието;

N – количество геометрични фигури маркирани без грешка в рамките на 2 мин.;

n – количество грешки, допуснати при изпълнение на задачата;

Полученият резултатS” се прехвърля в балове и се отнася към  таблица с норми:

# 10 бала – показателят S” е по-голям от 1;

# 8-9 бала – показателят S” е от 0,75 до 1,00;

# 6-7 бала – показателят S” е от 0,50 до 0,75;

# 4-5 бала – показателят S” е от 0,25 до 0,50;

# 0-3 бала – показателят S” е от 0,00 до 0,25;

(5) Ниво на развитие на „S”

# 10 бала – много високо;

# 8-9 бала – високо;

# 6-7 бала – средно;

# 4-5 бала – ниско;

# 0-3 бала – много ниско.

 

(6) Стимулен материал
             ................................................................

Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail. 

 

 

април 2011г.

С о ф и я

 




Гласувай:
0



1. ozeto - Файлът може ли да получа на e-mail. ...
11.06.2011 23:33
Файлът може ли да получа на e-mail. Rozzz_87@abv.bg Благодаря предварително!
цитирай
2. анонимен - Може ли да получа файла
28.07.2011 11:29
Може ли да получа файла на e-mail kami_vavo@yahoo.com
цитирай
3. анонимен - Моля за файла
10.10.2011 16:53
Моля изпратете ми файла на адрес mihaila_86@abv.bg
цитирай
4. kallinna - тест
13.07.2013 14:22
възможно ли е да ми пратите файлът на адрес: sv_marinov75@abv.bg
Благодаря Ви предварително!





цитирай
5. kallinna - Здравейте! Възможно ли е да ми из...
16.07.2013 10:16
Здравейте! Възможно ли е да ми изпратите методиката заедно със стимулния материал на адрес: sv_marinov75@abv.bg , Благодаря Ви предварително!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3797901
Постинги: 2162
Коментари: 116
Гласове: 1306
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031