Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 13:00 - Методика за диагностика ниво на невербална креативност при деца
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 1931 Коментари: 1 Гласове:
0



Методика за диагностика ниво на невербална креативност при деца


(1) Цел: Диагностика ниво на невербална креативност

(2) Описание и процедура: Методиката използва табло, в което има нарисувани 10 незавършени фигури (това са линии). От изследваното лице се иска за определено време (15 минути) да се опита да завърши колкото се може повече от рисунките така, че от тях да се получи смислен образ (интересен предмет, сюжетна картина, животно, растение и пр.). Методиката не налага ограничения, напротив – предоставя пълна свобода на детето да рисува. Единственото ограничение е във времето и затова задължително при инструкцията му се казва да работи бързо, за да довърши по-голям брой фигури. 

(3) Инструкция: „Предлагам ти една увлекателна и интересна задача. За да я изпълниш ти е необходимо въображение и фантазия. Пред теб съм поставил (а) има табло (показва се), в което са включени 10 започнати, но недовършени от художника рисунки. Твоята задача е да проявиш старание и  фантазия, като довършиш колкото се може повече рисунки по такъв начин, че да се получи смислен образ  интересен предмет, сюжетна картина, животно, растение. Работи бързо, в определен момент ще те прекъсна.

(4) Обработка на резултатите

Количеството бал, получен от изследваното лице се явяват един от показателите за креативност, способност за постигане на цели, които са уникални и се различават от очевидното. Наличието на оригинални решения свидетелстват за способност за избягване на лесни и очевидни отговори. Максималното възможно количество бал е 20.

Критерии, използвани при анализа на резултатите:

§                    Рисунка № 1

# 0 бал – абстрактен модел, лице, човешка глава, очила, птица, чайка;

# 1 бал – очи, вежди, вълна, море, уста на животно, облак, сърце, сова, цвете, ябълка;

# 2 бала – всички останали по-малко стандартни и оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 2

# 0 бал – абстрактен модел, дърво, рогатка, цвете;

# 1 бал – буква, дом, символ, указател, следи от крака на птица, цифра, човек;

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки

§                    Рисунка № 3

# 0 бал – абстрактен модел, звукови и радиовълни, лице на човек, лодка, кораб, хора, тропически плодове;

# 1 бал – вятър, облак, дъжд, шишарки, детайли на дърво, път, мост, люлка, уста на животно, колела, лък и стрели, риба, цветя.

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 4

# 0 бал – абстрактен модел, вълна, море, земя, въпросителен знак, опашка;

# 1 бал – котка, кресло, стол, лъжица, мишка, гъсеница, червей, очила, черупка, гъска, лебед, цветя, лула за пушене;

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 5

# 0 бал – абстрактен модел, домакински съд, ваза, чаша, лодка, кораб, лице на човек, чадър.

# 1 бал – водоем, езеро, гъба, устни, брадичка на човек, таз, лимон, ябълка, лък и стрели, овраг, яма, риба, яйце

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 6

# 0 бал – абстрактен модел, стълба, стъпала, лице на човек;

# 1 бал – гора, скала, ваза, елха, блуза, риза, рокля, мълния, светкавица, човек, цвете.

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 7

# 0 бал – абстрактен модел, машина, ключ, сърп;

# 1 бал – гъба, черпак, лопатка, лице на човек, чук, очила, сърп и чук, ракета за тенис;

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 8

            # 0 бал – абстрактен модел, момиче, жена, очи и тяло на човек;

            # 1 бал – буква, ваза, дърво, книга, майка, ракета, цвете, щит, рокля;

            # 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 9

# 0 бал – абстрактен модел, хълм, гора, буква, уши на животно;.

# 1 бал – камила, вълк, кокошка, лисица, лице на човек, куче, човек, фигура;

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

§                    Рисунка № 10

# 0 бал – абстрактен модел, гъска, дърво, лице на човек, лисица, патица;

# 1 бал – Пинокио, момиче, птица, цифра, човек, фигура;

# 2 бала – всички останали по-оригинални рисунки.

(5) Критерии за изводи

Група „А” – ученици от 4 до 8 клас:

= норма за креативност – 5-13 бала;

= средни показатели – 9,6 бала;

Група „Б” – ученици от 9 до 11 клас:

= норма за креативност – 7-14 бала;

= средни показатели – 10,6 бала;

Група „В” – студенти и възрастни

= норма за креативност – 6-14 бала;

= средни показатели – 10,55 бала;

Средните показатели са получени при изследване на 500 лица от различните групи.

(6) Стимулен материал
             ...................................................................

Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail. 

 

 

април 2011г.

С о ф и я

 




Гласувай:
0
0



1. анонимен - моля за файла
10.10.2011 15:32
e-mail: mihaila_86@abv.bg
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1331451
Постинги: 1562
Коментари: 116
Гласове: 1105
Архив
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930