Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 12:00 - Методика за диагностика ниво на развитие на речта при деца
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 1805 Коментари: 0 Гласове:
0



Методика за диагностика ниво на развитие на речта при деца


(1) Цел: Ниво на развитие на речта при деца. Предназначена е за установяване на активния словесен запас.

(2) Описание и процедура: Методиката използва 4 табла, всяко от които съдържа  различен брой картинки на познати за детето ситуации  от ежедневието. В изследването се използва това табло, което в най-голяма степен съответства на възрастта (жизнения опит) на детето.  Психологът представя пред детето определеното табло, дава инструкция за работа и го задържа в продължение на 2 мин.  Ако детето се разсейва или не може да разбере какво точно е изобразено на картинките, психологът дава допълнителни указания и се стреми да активизира вниманието му. След като премине визуализацията,  таблото се скрива и от детето се иска да направи разказ. На всяка картинка от таблото се отделят по 2 минути.

(3) Инструкция: „Пред теб съм поставил табло с няколко рисунки в него. Ти имаш право да разгледаш внимателно рисунките до тогава, докато скрия таблото. След това от теб ще се иска да разкажеш какво си видял на картинките”.

(4) Оценка на резултатите

Психологът, провеждащ изследването фиксира резултатите в таблица, в която се отбелязва наличието и честотата на употребяваните от детето различни части на речта, граматичните форми и конструкции.

Показатели за оценка

За оценка резултатите от протокола се използва количествената форма на набор от критерии:

1. Съществителни  имена - ….. брой (честота)

2. Глаголи - ….. брой (честота)

3. Прилагателни имена (в обикновена форма) - ….. брой (честота)

4. Прилагателни имена (в сравнителна форма) - ….. брой (честота)

5. Прилагателни имена (в превъзходна форма) - ….. брой (честота)

6. Наречия - ….. брой (честота)

7. Местоимения - ….. брой (честота)

8. Съюзи - ….. брой (честота)

9. Предлози - ….. брой (честота)

10. Сложни умозаключения и конструкции - ….. брой (честота)

Оценка в балове

# 10 бала – в разказа на детето се срещат всички 10 критерии от частите на речта;

# 8-9 бала – в разказа на детето се срещат 8-9 критерии;

# 6-7 бала – в разказа на детето се срещат 6-7 критерии;

# 4-5 бала – в разказа на детето се срещат 4-5 критерии;

# 2-3 бала – в разказа на детето се срещат 2-3 критерии;

# 0-1 бал –  в разказа на детето се срещат не повече от 1 критерий.

(5) Ниво на развитие

# 10 бала – много високо;

# 8-9 бала – високо;

# 4-7 бала – средно;

# 2-3 бала – ниско;

# 0-1 бал – много ниско.

 

(6) Стимулен материал
            ....................................................

Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail. 

 

 

април 2011г.

С о ф и я

 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1443344
Постинги: 1629
Коментари: 116
Гласове: 1131
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031