2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Методика за диагностика ниво на развитие на речта при деца
(1) Цел: Ниво на развитие на речта при деца. Предназначена е за установяване на активния словесен запас.
(2) Описание и процедура: Методиката използва 4 табла, всяко от които съдържа различен брой картинки на познати за детето ситуации от ежедневието. В изследването се използва това табло, което в най-голяма степен съответства на възрастта (жизнения опит) на детето. Психологът представя пред детето определеното табло, дава инструкция за работа и го задържа в продължение на 2 мин. Ако детето се разсейва или не може да разбере какво точно е изобразено на картинките, психологът дава допълнителни указания и се стреми да активизира вниманието му. След като премине визуализацията, таблото се скрива и от детето се иска да направи разказ. На всяка картинка от таблото се отделят по 2 минути.
(3) Инструкция: „Пред теб съм поставил табло с няколко рисунки в него. Ти имаш право да разгледаш внимателно рисунките до тогава, докато скрия таблото. След това от теб ще се иска да разкажеш какво си видял на картинките”.
(4) Оценка на резултатите
Психологът, провеждащ изследването фиксира резултатите в таблица, в която се отбелязва наличието и честотата на употребяваните от детето различни части на речта, граматичните форми и конструкции.
Показатели за оценка
За оценка резултатите от протокола се използва количествената форма на набор от критерии:
1. Съществителни имена - ….. брой (честота)
2. Глаголи - ….. брой (честота)
3. Прилагателни имена (в обикновена форма) - ….. брой (честота)
4. Прилагателни имена (в сравнителна форма) - ….. брой (честота)
5. Прилагателни имена (в превъзходна форма) - ….. брой (честота)
6. Наречия - ….. брой (честота)
7. Местоимения - ….. брой (честота)
8. Съюзи - ….. брой (честота)
9. Предлози - ….. брой (честота)
10. Сложни умозаключения и конструкции - ….. брой (честота)
Оценка в балове
# 10 бала – в разказа на детето се срещат всички 10 критерии от частите на речта;
# 8-9 бала – в разказа на детето се срещат 8-9 критерии;
# 6-7 бала – в разказа на детето се срещат 6-7 критерии;
# 4-5 бала – в разказа на детето се срещат 4-5 критерии;
# 2-3 бала – в разказа на детето се срещат 2-3 критерии;
# 0-1 бал – в разказа на детето се срещат не повече от 1 критерий.
(5) Ниво на развитие
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 4-7 бала – средно;
# 2-3 бала – ниско;
# 0-1 бал – много ниско.
(6) Стимулен материал
....................................................
Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail.
април 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Психодиагностика. Методика за изследване...
Методика за диагностика на вниманието пр...