Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 19:00 - Тест за диагностика на отношението към нравствените норми при деца „Завърши изреченията”
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 5694 Коментари: 0 Гласове:
1



Тест за диагностика на отношението към нравствените норми при деца „Завърши изреченията”


(1) Цел: Установяване отношението на детето към нравствените норми.

(2) Описание: Тестът включва 6 ситуации, представени във вид на незавършени изречения. От детето се иска да довърши тези ситуации, т.е. да посочи как би реагирало то. За оценка нивото на нравствено ориентиране, социализация и социална адаптация, психологът използва скала с ориентировъчни критерии. Отношението на детето към нравствените норми с определя от това, доколко детето покрива или се отклонява от  допълнителен разговор с цел, детайлизиране на мотивите за поведението му.

(3) Инструкция: „Пред теб е поставен лист с 6 изречения, които представят някаква ситуация. Тези изречения не са завършени. От теб се иска, да се запознаеш внимателно със ситуацията и да отговориш, т.е. да завършиш изреченията, като посочиш какво би направил (а) ри самият (самата). Отговорите си запиши на листа. Работи толкова време, колкото ти е необходимо”.

(4) Въпросник

1. Ако зная, че съм постъпил (а) неправилно, то аз …….

2. Когато се затруднявам да взема правилно решение, то аз ……

3. Избирайки между интересните, но незадължителни и необходими, но скучни занимания, то аз …..

4. Когато в мое присъствие обидят някого, аз …..

5. Когато лъжата е единственото средство за да запазя доброто отношение на другите към мен, то аз ….

6. Ако аз бях учител, то ……

(5) Обработка на резултатите

За обработка на резултатите се използва следната ориентировъчна скала:

# 0 бал – Детето няма ясни нравствени ориентири. Отношението към нравствените норми е неустойчиво. Неправилно обяснява постъпките  (те не съответстват на тези качества, които то назовава), емоционалните реакции са неадекватни или отсъстват.

# 1 бал – Съществуват нравствени ориентири, но детето не се стреми към тях или ги счита за недостижими.  Адекватно оценява постъпките, но отношението му към нравствените норми е неустойчиво, пасивно. Емоционалните реакции са неадекватни.

# 2 бал – Детето притежава нравствени ориентири, оценките за постъпките и емоционалните реакции са адекватни, но отношението му към нравствените норми все още не е достатъчно устойчиво.

# 3 бал – детето обосновава своя избор със стабилни нравствени нагласи, емоционалните реакции са адекватни, а отношението към нравствените норми е активно и устойчиво.

 

април 2011г.

С о ф и я



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3872528
Постинги: 2191
Коментари: 116
Гласове: 1326
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930