2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
(Автори: Р.Бернс, С.Кауфман)
3. Бланка за регистрация на резултатите от „КРС”
Име и фамилия на детето ________________________
Дата на раждане ________________
Дата на тестиране _______________
Сума от баловете по симптомокомплексни блокове:
Благоприятна семейна ситуация – ______ бал;
Тревожност – ______ бал;
Конфликтност в семейството – ______ бал;
Чувство за непълноценност – ______ бал;
Враждебност в семейните ситуации – ______ бал;
Анализ на резултатите от рисунката и проведената беседа:
_____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Забележка: Представяме Ви един пример: Красимир, 5-годишен, расте в неблагополучно семейство: бащата е зависим от алкохола и често оскърбява съпругата си в присъствието на момчето. По време на занятие по изобразително изкуство в детската градина, Краси изобразява на рисунка некрасиво лице на човек. На въпроса на педагога: „Кой е това?”, момчето не казва, че това е баща му, а уклончиво заявява, че това е хулиганин, бандит и е добавил „Не е хубаво да се пие”. Отговор: Децата в периода на 5-6 годишна възраст обичат да изобразяват на своите рисунки членовете на семейството си. В тази възраст те вече добре осъзнават вътрешно-семейните отношения; ориентирани са за това, кой ги обича повече или по-малко; знаят кок как реагира, когато допускат грешки; имат предпочитания в общуването с определени членове на семейството, а от други се боят и са физически или емоционално дистанцирани. Принцип е, детето да изобразява на рисунката си като първа фигура (или една от първите) този човек, който за него е най-значим (най-силно е привързан към него) и обикновено той е и най-голям на ръст (заема по-голяма част от рисунката, в сравнение останалите). Освен това детето се намира в непосредствена близост до този човек (понякога авторът може да е залепен или да се държи за значимият друг). Когато детето расте в неблагополучно семейство (както при примера), този член на семейството, който представлява заплаха за детето, не е харесван, не е обичан от него, обикновено се рисува по-малък, некрасив, с липсващи елементи във фигурата, отделен от другите или отдалечен от автора. В примера интерес представлява факта, че детето не признава чия е некрасивата фигура, то просто ни казва: „Не е хубаво да се пие. Това плаши децата”.Когато детето изпълнява подобна задача в учебното заведение, педагозите са длъжни да проведат последваща беседа с него (рисунката не е достатъчна!). Не бива да се забравя, че децата в предучилищна възраст са много внимателни на чуждото мнение по отношение на родителите си. За детето родителите по презумпция са добри, независимо, че понякога вършат недобри неща.
Тагове:
Социометрична методика „Маски“ за деца ...
Наративен подход в училище. Техника „Ра...