2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
Протокол
за оценка на характеристики на адаптивно поведение на учениците
(от 14 до 18 години)
Ученик
Дата на раждане
Възраст
Сравнение на детето по всички характеристики с останалите деца от същата хронологична възраст.
Комуникативни умения
Комуникативните умения на детето са основно:
-вокализации и/ или специфични отговори на звукови или визуални стимули.
-жестове и/ или показване (посочване).
-вербални отговори, използващи една или две фрази от думи.
-вербални отговори, използващи цели изречения.
Уменията за вербална комуникация на ученика:
-са в голяма степен под средното ниво.
-са в малка степен под средното ниво.
-са около средното ниво.
Уменията за писмена комуникация на ученика:
-са в голяма степен под средното ниво.
-са в малка степен под средното ниво.
-са около средното ниво.
По отношение на разбирането на устна реч ученикът:
-има сериозни затруднения при изпълнението на инструкции.
-има средни затруднения при изпълнението на инструкции.
-няма затруднения при изпълнението на инструкции.
В сравнение с учениците на същата хронологична възраст богатството на речника на ученика:
-е сериозно ограничено.
-е ограничено в някаква степен.
-е около средното ниво.
Коментари по отношение на комуникативните умения ……..
Способности за самообслужване
По отношение на личната хигиена ученикът:
-изглежда разбира в малка степен необходимостта от лична хигиена и често я пренебрегва.
-понякога пренебрегва личната хигиена.
-има адекватна лична хигиена.
Способността на ученика да се самообслужва адекватно по време на училищния ден:
-е в голяма степен под средното ниво.
-е в известна степен под средното ниво.
-е около средното ниво.
Коментари по отношение на способностите за самообслужване ……
Социални умения
Взаимодействията със съучениците изглеждат:
-много незрели.
-незрели в известна степен.
-на средното ниво.
Взаимодействията с възрастни изглеждат:
-много незрели.
-незрели в известна степен.
-на средното ниво.
Способностите за разбиране на социалните взаимодействия (започва разговори, изразяване на благодарности и извинение, когато е необходимо):
-изглеждат сериозно ограничени.
-изглеждат ограничени в известна степен.
-изглеждат адекватни.
Коментари по отношение на социалните умения …………..
Живот вкъщи и в училище
В училищна или домашна обстановка ученикът:
-е неспособен или изисква супервизия при изпълнение на ежедневните си задачи.
-е ограничен при изпълнение на ежедневните си задачи.
-е способен да изпълнява ежедневните си задачи без или с малка помощ.
Коментари по отношение на живота в училище и вкъщи ……
Справяне в общността
Когато се предвижва от вкъщи към училище и обратно ученикът:
-има нужда от помощ, за да се предвижва.
-е способен да се предвижва с известна помощ.
-е способен да се предвижва от едно до друго място с малка или никаква помощ.
По отношението спазването на правилата вкъщи и в училище ученикът:
-винаги има неадекватно поведение и нарушава правилата, което изглежда че се дължи на неразбиране.
-понякога има неадекватно поведение и нарушава правилата, което изглежда че се дължи на неразбиране.
-обикновено има адекватно поведение.
По отношение на способност да търси услуги при нужда ученикът:
-има нужда от пълна подкрепа, за да потърси определени услуги (лекар, зъболекар, социални служби).
-може да потърси определени услуги с известна помощ.
-може да потърси определени услуги толкова независимо, колкото и съучениците му.
Коментари по отношение на справяне в общността …….
Саморегулация
По отношение на способността да работи самостоятелно ученикът:
-изисква помощ и супервизия в по-голяма степен в сравнение със съучениците си.
-изисква помощ в известна степен в сравнение със съучениците си.
-е на същото ниво като съучениците си.
По отношение на саморегулация на поведението си ученикът:
-рядко се саморегулира.
-понякога е способен да се саморегулира.
-е способен в същата степен като съучениците си.
В сравнение със съучениците способността да планира и организира задачи и дейности този ученик:
-има сериозни затруднения при планиране и организация.
-се нуждае от известна помощ при планиране и организация.
-е способен също като съучениците си да планира и организира.
Коментари по отношение на саморегулацията …………….
Здраве и сигурност
По отношение на безопасността ученикът:
-пренебрегва сигнали за опасност и без супервизия би се поставил в опасна ситуация.
-в известна степен разбира кои ситуации са опасни.
-разбира нуждата от избягване на опасни ситуации в подобна степен на тази на съучениците си.
Проблеми свързани личното здраве и личната безопасност ученикът:
-ги разбира в малка степен или не ги разбира.
-разбира ги в известна степен.
-ги разбира сравнимо със съучениците си.
При проблеми свързани с болести и наранявания ученикът:
-изглежда неспособен да се предпазва.
-има нужда от повече помощ в сравнение с връстниците си, за да може да се предпазва.
-показва адекватно поведение за справяне с подобни ситуации.
Коментари по отношение на здравето и безопасността ……..
Академични постижения
По отношение на умения за четене ученикът:
-е значимо под нивото на съучениците си (трябва да измислим какви оценки са значимо под тези на другите)
-е в известна степен под нивото на съучениците си (оценки)
-е на средното ниво на съучениците си (оценки)
По отношение на математически способности ученикът:
-е значимо под нивото на съучениците си (трябва да измислим какви оценки са значимо под тези на другите)
-е в известна степен под нивото на съучениците си (оценки)
-е на средното ниво на съучениците си (оценки)
По отношение на способностите за писане ученикът:
-е значимо под нивото на съучениците си (трябва да измислим какви оценки са значимо под тези на другите)
-е в известна степен под нивото на съучениците си (оценки)
-е на средното ниво на съучениците си (оценки)
Коментари по отношение на академичните постижения ………..
Забавления
По отношение на свободното време ученикът:
-изглежда че няма идеи как да прекарва свободното си време.
-има някаква идея как да прекарва свободното си време.
-е способен да използва свободното си време адекватно.
Когато играе игри със съучениците си ученикът:
-има сериозни затруднения при следването на правила, редуването и адекватното взаимодействие.
-има някои затруднения при следването на правила, редуването и адекватното взаимодействие.
-способен е по подобие на съучениците си да следва правила, да взаимодейства адекватно.
Коментари по отношение на свободното време и забавленията …………
Моля, добавете всякакви коментари, които биха помогнали за адекватната оценката на адаптивното поведение на детето.
_____________________
Подпис на психологаПроективна методика „САТ” за изследване ...
Най-често срещаните трудности при учениц...