Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2018 07:00 - Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия коллектив. Тест за изследване стилът на педагогическо общуване.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1183 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


            Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия коллектив.

                         Тест за изследване стилът на педагогическо общуване.

 

Инструкция: Прочетете всеки от тестовите въпроси и маркирайте със символа "+", ако сте съгласни с него и със символа "-", ако дадете отрицателен отговор. От степента на  отговорите Ви, зависи и степента на достоверност на резултатите от тестирането.

 

1.Нуждаете ли се от внимателна подготовка за урока, дори ако нееднократно сте преминали темата?  

2.Предпочитате ли логиката, пред представянето на емоционален разказ.   

3.Вълнувате ли се преди да застанете лице в лице с класа?  

4.Предпочитате ли по време на изложението на учебния материал да се намирате на учителския стол (катедра)?

5.Често ли използвате методически способи, които успешно сте прилагали преди и тогава са давали положителни резултати?  

6.Придържате ли се към предварително подготвената схема на урока?  

7.Често ли по време на уро, решавате да включите моментно възникнали в главата ви примери, илюстриращи казаното, свидетел на които сте били самия вие?  

8.Въвличате ли учениците в обсъждане на темата по време на урока?  

9.Стремите ли се да разкажете колкото се може повече по темата, независимо от изражението на лицата и общото поведение на слушателите?

10.Често ли ви се отдава да се пошегувате с успех по време на урока?  

11.Предпочитате ли при обяснение на учебния материал, да се придържате да се придържате към бележките си?

12.Губите ли равновесие при възникване на непредвидими реакции на аудиторията (шум, оживление)?

13.Нуждаете ли се от достатъчно продължително време (5-8 мин.) за да възстановите нарушения конбтакт и отново да привлечете вниманието на учениците?  

14.Повишавате ли глас, правите ли пауза, ако усетите липсата на внимание от страна на учениците по време на урока?  

15.Стремите ли се да задавате риторични въпроси?

16.Предпочитате ли в процеса на обяснение на учебния материал да задавате въпроси на учениците?  

17.По време на урока обръщате ли внимание кой ви слуша?  

18.Имате ли навик да избирате сред учениците от класа 2-3 ученика и да следите тяхното емоционално състояние?  

19.Изважда ли ви „от релси“ скептичното хилене на учениците?

20.Забелязвате ли по време на урока промените в настроението на учениците?  

21.Поощрявате ли учениците да влизат в диалог с вас по време на обяснението на темата?  

22.Отговаряте ли веднага при реплики на учениците?  

23.Използвате ли едни и същи жестове за подкрепа на своите фрази, независимо от ситуацията?  

24.Увличате ли се толкова много в монолога си по време на урока, че не ви остава време за допълнитела работа?

25.Чувствате ли се след урока толкова уморен, че не сте в състояние да го повторите същия ден още веднъж (по време на втора смяна)?   

 

Обработка и интерпретация на резултатите

Изчислява се броя на съвпаденията на плюсове и минуси в съответствие с посочения по-долу ключ и се определя тенденцията.  Ако общата сума на съвпаденията е 80% от всички пунктове  от един модел общуване, можете да се приеме, че идентифицираната склонност е стабилна.

 
image

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3853613
Постинги: 2182
Коментари: 116
Гласове: 1323
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930