Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2018 08:00 - 1024# Тренинг за формиране и развитие на емоционално-волевата сфера на ученици „Аз и моите другари“
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 801 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                 1024# Тренинг за формиране и развитие на емоционално-волевата

                                          сфера на ученици 
„Аз и моите другари“

                           

 

Тема: Аз и моите другари.

Възрастов диапазон: 6-8г.

Задачи:

1.Формиране на умения за осъзнаване отношението към себе си, собствената си външност, своите особености и способности, собствена неповторимост (автентичност).

2.Формиране умения за създаване на словесен портрет на своя другар с помощта на инструкции от психолога.

3.Развитие на умения за използване тактилен контакт, като способ за изразяване на симпатия към другия.

4.Формиране на репертоар от телесни усещания.

5.Формиране умения за изпълнение на задачи до финала им.

Оборудване:  цветни карти – настроение, пиктограма на емоциите, пиктограма на лица на хора, макет „Дърво на настроението”.

-Карти на лицеви изображения на хора и животни – 2 бр. карти с общо 24 изображения.

-Табло от картон, на което е нарисувано  „Дърво на настроението”.

-Лепящи листчета, на които децата записват своето настроение в началото и в края на тренинга и поставят (залепват) върху „Дървото на настроението”.

 

УВОДНА ЧАСТ

Цел: Настройване за делова работа, създаване на комфортна психологическа обстановка. Съобщаване на темата, задачите и плана на занятието.  

Съдържание на работата:

1.Поздравяване един на друг.

 Обучителят приветства децата с добре дошли.  Учениците отговарят, но ако не получи отговор, следва да ги подкани или повтори поздрава.

2.Игрово упражнение „Усмивка”

 Обучителят предлага на детето да погледне своя приятел и да му се усмихне.

3.Игрово упражнение „Моето настроение”

Учениците избират цветна карта на настроението и я поставят върху „Дървото на настроението”

4.Съобщаване на темата, съдържанието и задачите на занятието.

 

ОСНОВНА ЧАСТ

Задача 1: Формиране на умение за намиране  отличителни характеристики на хората (еднакво и различно).

1.Разглеждане на картинки с изображения на хора, беседа за това, че всички хора са различни. Определяне на различия и сходства между хората (използвани методи: въпроси, подсказване, повтаряне на фрази). На учениците се показват лицеви изображения на хора в различно емоционално състояние, възраст, занятие и пр.  и се иска,  да посочат по какво се различават тези хора.  Всеки участник получава по две карти с 24 изображения.

Задача 2: Формиране на умения за създаване на словесен портрет на своя приятел, с помощта на водещия. Формиране на умение за довеждане на започната задача до края.  

Игрово упражнение „Опиши своя приятел”

Обучителят описва ученика с думи: добър, весел, красив и пр. След това описаният ученикът следва сам да състави портрет на другия. В случай на несправяне му се помага.  Твоят приятел сега весел ли е или тъжен?  Той добър ли е или лош? Красив ли е или не? и пр. 

Задача 3: Развитие на позитивно отношение.

Игра „Назови ласкаво – бъди мил“

Обучителят моли учениците да назоват онези имена, с които ги наричат в къщи, техните близки.  Обучителят повтаря имената и ги прави умалителни, ласкави.  След това подканя учениците да ги използват помежду си и да се поздравяват.  По-нататък по време на занятието обучителят използва само тези имена.

Задача 4: Развитие на уменията за използване на тактилен контакт.

Игрово упражнение „Покажи с жестове, че аз съм добър и ти ме харесваш”.

Упражнението започва с фразата: „Аз съм добър, защото …”

Задача 5: Развитие на умението за изразяване на отношение към друг човек чрез думи и действия. 

Игра  „Комплимент”   

Водещият обяснява какво е това комплимент, а след това иска от обучаемите да формулират такива епитети.

Задача 6: Развиване на тактилни контакти между децата

Игра „Вестник”

Обучителят разтваря вестник на пода и моли двама ученика да застанат (да стъпят) един до друг върху него.  След това, сгъва наполовина вестника и децата отново изпълняват същата команда.  Третия етап е при още едно сгъване на вестника.  Идеята е децата да бъдат колкото се може по-близо едно до друго.

 

ЗАКЛЮЧИТЕЛНА ЧАСТ

Цели:

1.Развитие на умение за изразяване на отношение, чрез комплимент.

2.Рефлексия.

3.Обобщаване на занятието.

Нашето занятие приключва. Припомнете си сега с какво започнахме в началото. Хайде да се усмихнем един на друг и да си направим комплимент.  Първо аз ще кажа: „Деца вие сте превъзходни, вие работихте много добре”. А сега нека всеки един от вас да направи на другите комплимент. Аз ще започвам с една фраза, а вие ще я продължавате.  „Иване, ти през цялото време активно изпълняваше инструкциите, затова ти си ….  А ти Ана, си …… „   Вие всички работихте отлично и заслужавате моята благодарност и уважение.

Нека сега да застанем в кръг, да протегнем напред ръце, да ги съединим в центъра на кръга и тихо да постоим със затворени очи.

Игрово упражнение „Моето настроение” – учениците взимат по една цветна картичка (лепящо листче) и я поставят на дървото настроението. След това всеки един от тях казва каква картичка е избрал в началото на часа и каква сега.

image 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3858618
Постинги: 2184
Коментари: 116
Гласове: 1324
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930