2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
1258# Методические препоръки за съставяне на групова
психокорекционна програма
Програмата за психолого-педагогическа корекция включва следните раздели:
1.Пояснителна записка – отразява значимостта и актуалността на дадената програма за образование, рехабилитация или др., за каква категория деца или юноши е предназначена, условията, при които ще се прилага, периодите, през които ще се изпълнява програмата, честотата на часовете и т.н.
2.Цел – формулира се в зависимост от това каква сфера на психична дейност обхваща и към формирането на какви функции или процеси е насочено корекционното въздействие, какъв резултат възнамерява да постигне психолога.
3.Задачи – насочени са за изпълнение на частни цели, в съответствие с генералната цел. Могат да се отделят три групи задачи:
-корекционно-развиващи – насочени към непосредствено отстраняване и преодоляване на недостатъци и за развитие на психичните процеси и функции;
-корекционно-образователни – предполагат формиране на знания и разширяване на кръгозора;
-корекционно-възпитателни – насочени към формиране на личностни качества и навици.
4.Вид на корекционната програма и аргументация за избор на определен вид, за разрешаване на задачите на психокорекционното въздействие (симптоматична, причинно-следствена, директивна, недирективана и пр.).
5.Основна психотерапевтична концепция (концепции) – поставя рамката в която се извършва корекцията (бихевиорална, хуманистична, когнитивна и пр.).
6.Принципи на психолого-педагогическа корекция – включва принципите (правилата), на които се основава на корекционното въздействие. При формулирането на принципите се използват теоретични и методологични подходи, разработени в психологическата и педагогическата наука (концепции, теории, твърдения).
7.Насоченост (блокове) на корекционното въздействие – тук се посочват към какви психични функции, процеси или видове дейности на клиентите е насочено корекционното въздействие (обикновено 3-4 направления).
8.Етапи на психолого-педагогическата корекция – отразяват динамиката на психокорекционния процес, относително завършените фази (периоди), в хода на които се реализират едни или други задачи.
9.Методи и способи за корекция (психокорекционни техники) – методи на влияние, които се предполага, че се използват за корекция, развитие или формиране на една или друга особеност на психиката.
10.Средства за въздействие – технически (компютърни), информационни, демонстративно-илюстративни, спомагателни и др. Например какъв дидактичен материал ще бъде използван (обемни предмети, визуални материали, макети, бланки, буклети, и т.н.).
11.Съдържание на психолого-педагогическата корекция – тази част от програмата включва планиране на занятията (дата, цели и задачи на групата, необходимото оборудване).
Психодиагностика в училище. Диагностика ...
Психодиагностика в училище. Диагностика ...