Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2019 10:00 - 1258# Методические препоръки за съставяне на групова психокорекционна програма
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 599 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                          1258# Методические препоръки за съставяне на групова

                                                    психокорекционна програма

 

Програмата за психолого-педагогическа корекция включва следните раздели:

1.Пояснителна записка отразява значимостта и актуалността на дадената програма за образование, рехабилитация или др., за каква категория деца или юноши е предназначена, условията, при които ще се прилага, периодите, през които ще се изпълнява програмата, честотата на часовете и т.н.

2.Цел – формулира се в зависимост от това каква сфера на психична дейност обхваща и към  формирането на какви функции или процеси е насочено корекционното въздействие, какъв резултат възнамерява да постигне психолога.

3.Задачи насочени са за изпълнение на частни цели, в съответствие с генералната цел. Могат да се отделят три групи задачи:

-корекционно-развиващи – насочени към непосредствено отстраняване и преодоляване на недостатъци и за развитие на психичните процеси и функции;

-корекционно-образователни – предполагат формиране на знания и разширяване на кръгозора;

-корекционно-възпитателни – насочени  към формиране на личностни качества и  навици.

4.Вид на корекционната програма и аргументация за избор на определен вид, за разрешаване на задачите на психокорекционното въздействие (симптоматична, причинно-следствена, директивна, недирективана и пр.).

5.Основна психотерапевтична концепция (концепции) – поставя рамката в която се извършва корекцията (бихевиорална, хуманистична, когнитивна и пр.).

6.Принципи на психолого-педагогическа корекция – включва принципите (правилата), на  които се основава на корекционното въздействие. При формулирането на принципите се използват теоретични и методологични подходи, разработени в психологическата и педагогическата наука (концепции, теории, твърдения).

7.Насоченост (блокове) на корекционното въздействие – тук се посочват към какви психични функции, процеси или видове дейности на клиентите е насочено корекционното въздействие (обикновено 3-4 направления).

8.Етапи на психолого-педагогическата корекция – отразяват динамиката на психокорекционния процес, относително завършените фази (периоди), в хода на които се реализират едни или други задачи.

9.Методи и способи за корекция (психокорекционни техники) – методи на влияние, които се предполага, че се използват за корекция, развитие или формиране на една или друга особеност на психиката.

10.Средства за въздействие – технически (компютърни), информационни, демонстративно-илюстративни, спомагателни  и др. Например какъв дидактичен материал ще бъде използван (обемни предмети, визуални материали, макети, бланки, буклети, и т.н.).

11.Съдържание на психолого-педагогическата корекция – тази част от програмата включва планиране на занятията (дата, цели и задачи на групата, необходимото оборудване).

Пример за такава форма на планиране може да бъде следният:

image

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3868387
Постинги: 2189
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930