2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. mamkamu
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
1313# Методика „Конфликтна личност“
Методиката позволява да се оцени степента на конфликтност или тактичност на личността.
Инструкция: Предлагаме на вниманието ви 11 твърдения. От Вас се иска да изберете един от възможните три отговора. Изберете този, който в най-голяма степен отговаря на Вашите възгледи и разбирания и поставете пред съответния отговор знак „+“ (или „да“).
Въпросник
1.Представете си, че в обществен транспорт възниква спор и последващ скандал. Какво ще предприемете?
а) няма да се намесвате в спора.
б) ще се намесите на страната на този, който е прав;
в) ще се намесите и ще отстоявате своя гледна точка.
2.На събрание критикувате ръководството за допуснати слабости и грешки:
а) не;
б) да, но в зависимост от вашето лично отношение към ръководството;
в) винаги критикувате за грешки и слабости.
3.Непосредственият Ви началник представя план за работа, който обаче Ви се струва неправилен. Ще предложите ли свой план, който Ви се струва по-добър:
а) ако другите предложат, тогава – да;
б) разбира се, Вие ще изложите и поддържате свой план;
в) страхувате се, че ако критикувате, ще имате неприятности.
4.Обичате ли да спорите с колеги и приятели?
а) само са тези, които не обиждат и когато спорът не се отразява на Вашите отношения;
б) да, но само по важни, по принципни въпроси;
в) Вие спорите с всеки по всякакъв повод.
5.Някой се опитва да Ви изпревари на опашка.
а) мислите си, че не сте по-глупав от него и правите същото;
б) възмущавате те се, но само на себе си, вътрешно;
в) открито изразявате своето недоволство.
6.Ако при определена конфликтна ситуация Вашето мнение е решаващо, то какво бихте направили?
а) ще се изкажете и за положителните и за отрицателните страни на предложенията;
б) ще изложите положителните страни и ще предложите да се обмисли ситуацията допълнително;
в) ще критикувате принципно само идеята, без подробности.
7.Съпругата Ви (съпругът) постоянно ви напомня за Вашата разточителност и самата тя (самият той) непрекъснато купува скъпи неща. Тя (той) иска да знае Вашето мнение за последната й покупка. Какво ще й/му кажете?
а) че одобрявате, ако това й/му доставя удоволствие;
б) че тази вещ е кич;
в) ще вдигнете скандал.
8.Срещате познати подрастващи, които демонстративно пушат (или тийнейджър се храни в метрото, а от сандвича на пода пада парченце колбас . Как ще реагирате?
а) мислите си: „Защо да се занимавам и превъзпитавам чужди деца?“
б) правите им забележка.
в) докладвате ги.
9.В ресторанта сте забелязали, че сервитьорът Ви лъже:
а) не му давате бакшиш, който предварително сте приготвили за него;
б) ще го помолите да изчисли сметката още веднъж;
в) ще вдигнете скандал.
10.В хотела са Ви обслужили зле. По какъв начин ще изразите недоволството си?
а) ще изразите претенциите си пред администратора;
б) ще се оплачете пред по-висша инстанция с искане за наказание на администратора;
в) ще насочите недоволството си към помощния персонал: хигиенисти, готвачи и др.
11.Вие спорите с Вашият подрастващ син (дъщеря) и се убеждавате, че той (тя) е прав (а). Признавате ли своята грешка (заблуда)?
а) не;
б) разбира се, признавате;
в) мислите си: „Какъв авторитет ще бъде един родител, ако признава, че греши?“
Обработка на резултатите
Всеки отговор получава определено количество бал: а – 4 бала; б – 2 бала; в – 0 бал. Баловете от всички отговори се сумират.
Интерпретация
-от 30 до 44 бала – респондентът е тактичен, не обича конфликти, избягва критични ситуации, склонен е да бъде приятен и приет от другите, но не винаги им помага.
-от 15 до 29 бала – респондентът е конфликтна личност, настоятелно отстоява своето мнение, независимо как се отразява на личните или официалните отношения и по тази причина респектира другите..
-от 10 до 14 бала – респондент провокира конфликти, търси поводи да спори, обича да критикува, налага мнението си, накратко, той е кавгаджия.
Источник: Женская психология / Сост. Н. А. Литвинцева. М., 1994.
1021# Анкета за родители „Признаци за им...
245# Методика „Лична професионална персп...