Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04 08:00 - Набор психологически тестове „Познавате ли своето дете?“
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 154 Коментари: 0 Гласове:
1



 

Набор психологически тестове „Познавате ли своето дете?“

 

I.Тест-игра: „Какъв родител сте?“

Инструкция: Скъпи мами и татковци! Кой не иска отговор на въпроса: „Какъв родител съм?“ Ето защо ви предлагаме тестова игра. Пред вас има списък с 14 фрази (въпроси). Без да пропускате нито една позиция, обградете с кръгче но́мера пред фразата, която според вас често сте използвали (използвате) при общуване с детето си.   

1.Колко пъти да ти повтарям?

2.Посъветвай ме, моля те!

3.Не зная какво бих правил (а) без теб.

4.Какъв ми си се родил (а), такъв (такава)?

5.Какви интересни приятели имаш!

6.На кого ли приличаш?

7.Аз на твоите години …

8.Ти си моята опора, моят (моята) помощник (а)!

9.Що за приятели имаш?

10.Какво си се замислил (а) толкова?

11.Какъв си ми умник (умница)!

12.А ти какво мислиш момчето (момичето) ми?

13.Другите са като всички деца, а ти …

14.Какъв (каква) си ми съобразителен (а) ти!

Оценка на резултатите

За да изчислите количествено резултата, използвайте следния ключ, в който е посочен колко бала „носи“ всяка една позиция. Баловете са дадени в скоби след номера на всяка позиция.

Ключ: 1 (2); 2 (1); 3 (1); 4 (2); 5 (1); 6 (2); 7 (2); 8 (1); 9 (2); 10 (2); 11 (1); 12 (1); 13 (2); 14 (1).

Сумирайте общия бал.  Ако сте получили резултат от 5-7 бала, това означава, че живеете в пълна хармония с детето си. То искрено ви обича и уважава, връзката ви допринася за развитието на неговата личност.

Резултат от 8 до 10 бала свидетелства за наличие на трудности в отношенията с детето, неразбиране на проблемите му и опити за прехвърляне на вината за недостатъците в развитието му върху самото дете.

11 бала и повече – Вие сте непоследователни в общуването с детето си, неговото развитие е повлияно от случайни обстоятелства. Струва си да се замислите над това!

 

II.Тест за бащи „Какъв родител сте в очите на вашето дете?“

Инструкция: Отношенията между бащи и деца са вечен проблем, предаван от поколение на поколение. Защо в някои семейства цари мир и взаимно разбирателство, а в други децата и родители не спират да се карат? Как ви възприема вашето дете?

Опитайте се да разберете това с помощта на теста.

1.Ако детето ви получи лоша оценка в училище, какво ще направите?

-ще го накажа (дори физически), ще го накарам да седи вкъщи и да учи - 2;

-ще помогна на детето да разбере и научи урока - 3;

-получил е двойка, ще получа и тройка. Нищо страшно - 1;

-ще отида в училище и ще устроя скандал с учителя - 4.

2.Ако детето ви вземе пари без да пита и ги похарчи всичките, какво ще направите?

-ще го „одера жив“ - 2;

-ще проведа разговор, ще се опитам да обясня всичко - 3;

-нека си вземе, аз работя за него - 4;

-парите ми не лежат навсякъде - 1.

3.Колко време на ден отделяте за общуване с детето си?

-изискуем минимум - 2;

-ден и нощ - 4;

-цялото свободно време - 3;

-нямам излишно време за специално общуване - 1.

4.Чели ли сте книги на детето си преди лягане когато е било по-малко?

-системно - 3;

-от време на време - 1;

-аз никога, съпругата ми чете - 0;

-няма нужда да пълня главата на детето с всякакви глупости преди лягане - 2.

5. Как вашето семейство прекарва лятната ваканция?

-татко - на запад, мама - на юг, децата - в лагер - 1;

-стараем се да сме винаги заедно: вкъщи, на поход, на море - 3;

-изпращаме детето при роднини или на лагер - 2;

-където пожелае детето, там отива - 4.

6.Колко често давате съвети на детето си?

-всяка минута - 2;

-пази Боже да давам съвети; децата сами знаят всичко - 4;

-при необходимост - 3;

-съветвам всички никога да не съветват никого - 1.

7.След кавга с детето кой пръв се помирява?

-този, който пръв осъзнава собствената си грешка - 3;

-никой и никога - 1;

-разбира се, детето трябва, защото е по-малко - 2;

-винаги съм аз, жал ми е за детето! - 4.

8.Вашето дете доверява ли ви своите тайни?

-в моменти на откровение - да - 3;

-научавам всички тайни от моите съседи и познати - 4;

-не ми трябват тайните му - 1;

-няма къде да се скрие, ще го намеря и като добро дете ще ми се довери - 2.

9.Опитвате ли се да изпълните всички желания на детето си?

-със сигурност всяко едно - 4;

-да, ако средствата и времето позволяват - 3;

-желания - да, капризи - не - 2;

-децата трябва да изпълняват желанията на родителите си - 1.

10.Способни ли сте да поверите детето си на държавна институция или близки (баба, дядо) за дълъг период от време (повече от месец) за отглеждане?

-само, ако обстоятелствата го налагат - 3;

-точно това правя - 2;

-в никакъв случай - 4;

-нека живее където си иска - 1.

Маркирайте отговорите си и изчислете общия брой получен бал

От 10 до 15 бала – Вие сте равнодушен родител.  Смятате децата за страничен продукт от живота си, за нещастно допълнение, паднало Бог знае откъде. Лозунгът „Искам да живея за себе си!“ е отправната точка в изграждането на взаимоотношенията с детето ви. Живеете своя живот, в който няма място за детето. Хладното отношение към детето от ваша страна не поражда у него взаимно чувство на привързаност. С всяка година се отдалечавате все повече и повече един от друг. Обикновените срещи не носят топлина и радост от общуването. Материалните неща са единственото нещо, което все още ви свързва. След изолацията на тази част от живота ще има окончателно разкъсване на крехката свързваща нишка и вероятно, вашите срещи ще станат взаимно нежелани.

От 16 до 25 бала – Вие сте деспотичен родител. Вие сте напълно уверени, че сте главата на семейството. И затова детето със сигурност трябва да ви слуша и безпрекословно да изпълнява всичките ви изисквания. Вашите преценки са върховната истина – последна инстанция. Мнението на детето, неговите интереси и проблеми не ви интересуват много. Имате ясен план за действие относно отглеждането, възпитанието и развитието на вашето дете. Съпротивата на детето срещу вашия неистов натиск само налива масло в огъня. Неспособно да устои, детето се опитва да се отдръпне от постоянния конфликт, затваряйки се в себе си и мълчаливо слушайки морализаторството на обезумелия родител. Възможно е в бъдеще, след като е избягало от вашия бдителен надзор, „новакът“ да направи всичко обратно на това, което неуморно сте го учили в продължение на много години. Просто! От злоба...

От 26 до 34 бала – вие сте родител-приятел. Имате отношения на доверие с детето си. Вие сте наясно с всичките му малки нещастия и радости. Детето ви смята за свой най-близък приятел и се опитва да не ви разстройва нито с думи, нито с действия. Но ако това се случи, тогава бързо намирате начини за помирение и конфликтът не се превръща в продължителна междуособна война. Вие сте уверени в действията на детето си и можете да предвидите поведението му в дадена ситуация. Детето вижда във вас надеждна опора и защита. Вие говорите един с друг като равни, без да изпадате в примитивна фамилиарност. Вие сте взискателни и умерено строги към детето си. Връзката ви се гради на взаимно уважение.

От 35 до 40 бала – Вие сте родител-слуга. Детето открито ви бута на където реши, намирайки се върху раменете ви. По ваша собствена воля вие сте постъпили на негова служба, като сте угаждали на всичките му капризи от ранна възраст. Докато расте, то все повече спира да взема предвид вашето мнение. Мислите си в отчаяние: „Какво се случи с предишното ми нежно бебе?“ Не знаете, че той просто заема философската позиция на Птолемей и открито вярва, че цялата Вселена се върти около него. Все още предстои онзи момент, когато Коперник ще дойде и ще обясни структурата на Вселената, обръщайки съзнанието на вашия ученик с главата надолу. Но дали това ще помогне? Кой знае...

 

III.Тест „Момчета и момичета?“

Този тест разкрива някои от нашите предразсъдъци в начина, по който отглеждаме момчетата и момичетата. Всеки родител или педагог може да го използва, за да провери доколко са верни представите му за възпитанието. На предложените 20 въпроса трябва да се отговори с „да“ (ако сте съгласни с това твърдение) или „не“ (ако имате различно мнение).

Въпросник

1.Момичетата са по-послушни от момчетата.

2.Момичетата се свързват по-добре с природата.

3.Момчетата са по-способни да оценят трудната ситуация и да мислят по-логично.

4.Момчетата имат по-голямо желание да се отличават.

5.Момчетата са по-надарени по математика.

6.Момичетата са по-чувствителни към атмосферата, в която живеят и понасят по-трудно болката и страданието.

7.Момичетата са по-способни да изразяват мислите си.

8.Момчетата имат по-добра зрителна памет, а момичетата имат по-добра слухова памет.

9.Момчетата се ориентират по-добре в пространството.

10.Момчетата са по-агресивни.

11.Момичетата са по-малко активни.

12.Момичетата са по-общителни, предпочитат голяма компания, а не тесен кръг от приятели.

13.Момичетата са по-привързани.

14.Момичетата по-внушаеми и попадат по-лесно под чуждо влияние.

15.Момчетата са по-предприемчиви.

16.Момичетата са по-страхливи.

17.Момичетата често страдат от комплекс за непълноценност.

18.Момичетата са по-малко склонни да си съперничат помежду си.

19.За момчетата е по-важно да се изявяват и да демонстрират способностите си.

20.Момчетата са по-склонни към творческа работа, докато момичетата се справят по-добре с монотонен труд.  

Правилни отговори

1.В ранна детска възраст момичетата всъщност са по-послушни.

2.До сега не е установено нищо, което би дало основание да се твърди, че момичетата по природа са по-склонни да се грижат за болни и слаби животни и растения. Може би на възраст 6-9 години.

3.Това не е вярно. Момичетата могат да решават сложни задачи (проблеми) не по-зле от момчетата.

4.До 10-12 години момичетата се развиват по-бързо (и затова понякога се стремят да изпъкнат, да се разграничат от връстниците си). Но по-късно момичетата са по-целенасочени и организирани, те мислят повече за бъдещето от момчетата.

5.Момичетата и момчетата са еднакво надарени, всичко зависи от това как ги ориентираме, въпреки че се смята, че момчетата са по-добри в математиката. Но когато се освободим от този предразсъдък, няма да забележим голяма разлика.

6.Напротив, момчетата се влияят по-лесно от средата и затова по-силно преживяват раздялата с родителите си. Момчетата са по-чувствителни към болка и страдание. Само външно се правят, че не ги боли, защото от самото начало са научени, че мъжът не трябва да плаче.

7.До 10-13 годишна възраст разликата е незначителна, след това в повечето случаи момичетата изразяват мислите си устно и писмено по-ясно от момчетата.

8. Изследванията показват, че през целия живот тази способност е еднаква при момчетата и момичетата. Ако има разлика, то тя е индивидуална.

9.Няма разлика до настъпването на полова зрялост, след което момчетата се ориентират по-добре в пространството. С годините разликата се увеличава. Изключенията само потвърждават правилата.

10.Момчетата стават агресивни в много ранна възраст, на 2-3 години, когато личността им започва да се формира.

11.Не е установена разлика в активността на момчетата и момичетата. Само в детството момчетата се проявяват по-шумно и явно (при битки например). В същото време момичетата не са толкова шумни, но не са по-малко целенасочени.

12.Напротив, момичетата предпочитат един или не повече от двама приятели, а не голяма компания. Ето защо момчетата са тези, които се събират в по-големи групи. Тази ситуация продължава и когато пораснат, поради което момчетата са по-склонни към колективни игри.

13.До определена възраст между момчета и момичета няма разлика, а момчетата в определен период изискват нежно отношение.

14.Напротив, момчетата са по-склонни да приемат мнението на компанията „на доверие“; това трябва да се има предвид при възпитанието им. Момичетата обикновено се придържат към собственото си мнение.

15.Няма разлика в това качество между момчетата и момичетата до определена възраст. По-късно момичетата стават по-съобразителни и активни. А по време на половото съзряване те отстъпват в това на юношите. Може би умишлено.

16.Момичетата всъщност не са толкова страхливи, колкото много хора си мислят. Всъщност те могат да бъдат по-силни и по-решителни от момчетата и по-лесно да преодоляват страхове.

17.Момичетата са по-добре „въоръжени” по отношение на трудни ежедневни ситуации и могат да се адаптират по-бързо. В повечето случаи те са по-самостоятелни.

18.В това отношение никой няма предимство. Всичко зависи от индивида. Момчетата и момичетата могат да се състезават и да „мерят сили” помежду си.

19.Не. Момчетата по-лесно се подчиняват на силни личности и групи от връстници, докато момичетата по-често отстояват позицията си. Те са по-самоуверени.

20.Няма разлика между момчетата и момичетата. Някои имат повече творчески способности, други по-малко, полът тук няма значение.

И така, отговаряйки на въпросите от теста, вие сте определили доколко вашите представи за разликата между възпитанието на момичета и момчета съвпадат с мнението на психолозите. Вероятно всеки е убеден, че той е прав. Но имайте предвид, че в продължение на много години работа, детският психолог е имал много повече възможности да изучава подрастващото поколение.

 

IV.Тест „Какво сте готови да направите в името на детето си?“

Инструкция: Моля, прочетете внимателно предложените въпроси. Опитайте се да им отговорите откровено. Тестът ще допълни представата ви за себе си като родител и ще ви помогне да направите определени изводи относно проблемите при възпитанието на децата.
image

Изчислете резултата: отговор „А” носи 6 бала, отговор „Б” носи 2 бала, отговор „В” носи 1 бал.

Резултати

-от 30 до 39 бала – вашето дете е най-голямата ценност в живота ви. Вие се стремите не само да го разберете, но и да го опознаете, отнасяте се с него с уважение, придържате се към най-прогресивните принципи на възпитание и поддържате постоянна линия на поведение. С други думи, вие правите правилното нещо и можете да очаквате добри резултати.

-от 16 до 30 бала – грижата за вашето дете е от първостепенно значение за вас. Имате способности на възпитател, но на практика не винаги ги прилагате последователно и целенасочено. Понякога сте твърде строги, в други случаи сте прекалено меки, освен това сте склонни към компромиси, които отслабват възпитателния ефект. Трябва сериозно да помислите за подхода към възпитанието на детето си.

-под 16 бала – имате сериозни проблеми с възпитанието на детето си. Липсват ви или знания или желание, и стремеж да направите детето личност, а може би и двете.

 

V.Тест за родители „Достатъчни ли са вашите контакти с детето?“

Отговорете на поставените въпроси с: „да“, „често“. „понякога“, „никога“.

1.Смятате ли, че вашето семейство има взаимно разбирателство с детето?

2.Вашето дете разговаряте ли с вас „от душа“ – открито и сърдечно, консултира ли се с вас по лични въпроси?

3.То интересува ли се от вашата работа?

4.Познавате ли приятелите на детето си?

5.Посещават ли неговите приятели детето в дома ви?

6.Вашето дете участва ли в домакински дейности заедно с вас?

7.Проверявате ли как учи уроците си?

8.Имате ли общи занимания и увлечения с него?

9.Участва ли детето в подготовката за празниците?

10.Предпочита ли детето да сте с него по време на детски празници?

11.Обсъждате ли книгите, които чете детето ви?

12.Ходите ли заедно на театър, кино, изложби и концерти?

13.Обсъждате ли телевизионни програми и филми с детето си?

14.Участвате ли в разходки и туристически походи с детето си?

15.Предпочитате ли да прекарате ваканцията с детето си?

Всеки утвърдителен отговор носи 2 бала. Отговор, изразен с думите „често“, „понякога“ с 1 бал, „никога“ – нула.

Резултати:

-повече от 20 бала – отношенията с детето ви може да се нарече благополучна;

-от 10 до 20 бала – удовлетворителни отношения, но недостатъчно многостранни и обхватни. Необходимо е те да бъдат задълбочени и допълнени.

-по-малко от 10 бала – контактите ви с детето са явно недостатъчни.

 

VI.Тест за прогнозиране „Способностите на детето. Как да ги разпознаем?"

По-долу в текста е представен списък със способности в различни области, като към всяка от тях ще откриете характерни елементи.

Ако едно дете има преобладаващи способности в техническата област, тогава то:

-интересува се от различни механизми и машини;

-обича да разглобява и сглобява различни устройства, конструира модели;

-прекарва часове в опити да разбере причините за повредите и неизправностите на различни механизми и устройства;

-използва повредени устройства и механизми за създаване на нови модели и изделия;

-обича и умее да рисува, чертае, с удоволствие създава рисунки и скици на механизми;

-чете специализирана техническа литература, създава приятели със сходни интереси.

Ако детето има изразени музикални способности, тогава то:

-обича музиката, може да я слуша с часове, купува музикални записи;

-обича да посещава концерти;

-лесно запомня мелодии и ритми и може да ги възпроизвежда;

-ако свири на музикален инструмент или пее, го прави с много чувство и удоволствие;

-опитва се да композира собствени мелодии;

-опитва се да се научи да свири на музикален инструмент или вече свирите на такъв;

-разбира различни области на музикалната култура.

Ако детето има ясно изразени способности за научна дейност, тогава то:

-има ясно изразена способност за разбиране на абстрактни понятия и обобщения;

-умее ясно да изразява чужди мисли или наблюдения с думи, води си записки за тях, които използва при необходимост;

-обича да чете книги за възрастни и речници, отдава предпочитание на научно-популярни издания;

-задава много въпроси, свързани с процесите и явленията в света;

-често се опитва да даде собствено обяснение на процесите и явленията от заобикалящия свят;

-създава свои собствени проекти и презентации (филми), изследвания и проекти в областта на знанието, която го интересува.

Ако детето има изразени артистични способности, тогава то:

-често изразява чувствата си чрез мимики, жестове и движения, ако му липсват думи;

-умее да плени публиката и слушателите с разказа си;

-има способността да имитира, променя тона и израза на гласа си, когато имитира човека, за когото говори;

-говори пред публика с голямо желание;

-умее да имитира и го прави лесно и естествено;

-обича да се преобразява, използвайки различни дрехи;

-гъвкаво и отворено е към всичко ново.

Ако детето има изключителна интелигентност, тогава то:

-разсъждава добре, мисли ясно, разбира недоизказаното, схваща причините и мотивите за действията на другите и може да ги обясни;

-има добра памет;

-схваща лесно и бързо учебния материал, задава много интересни, необичайни, но обмислени въпроси;

-обича да чете книги не само по училищната програма;

-превъзхожда връстниците си академично, но не винаги е отличен ученик, често се оплаква, че му е скучно в училище;

-има широки познания в различни области над възрастта си;

-разумен и дори предпазлив не за годините си;

-има чувство за собствено достойнство и здрав смисъл;

-реагира остро на всичко ново и непознато.

Ако вашето дете има спортен талант, тогава то:

-енергично е и иска да се движи през цялото време;

-смело е до безразсъдство и не се страхува от натъртвания и удари;

-обича спортните игри и винаги ги печели;

-сръчно управлява кънки и ски, топки и бухалки;

-в часовете по физическо възпитание е сред най-добрите ученици; има добро физическо развитие, координирани движения и добра пластичност;

-обича да тича, предпочита игрите и състезанията пред седенето на едно място;

-има спортист-идол, на когото се опитва да имитира;

-почти никога не се уморява сериозно, ако е заето да прави това, което обича.

Ако детето ви има литературни способности, тогава то:

-винаги разказва логично и последователно;

-обича да фантазира и измисля;

-опитва се да използва възможно най-широко езиковата палитра, за да предаде най-малките детайли от описания сюжет или персонаж;

-обича да пише разкази, стихове, води дневници;

-не се стеснява да демонстрира своите литературни способности.

Ако детето ви има художествени способности, тогава то:

-с помощта на рисуване или моделиране се опитва да изрази своите емоции и чувства;

-в своите рисунки се опитва да предаде света около себе си през призмата на собственото си възприятие;

-интересува се от произведения на изкуството, обича да ги разглежда;

-умее да вижда красивото и необичайното около себе си;

-в свободното си време с желание извайва, рисува и чертае;

-обича да създава нещо интересно и необичайно в къщата.

На въпросите в анкетата трябва да се отговори с „да“ или „не“.

Повече способен, отколкото надарен.

-Подвижен, инициативен, активен.

-Живо откликва на всичко ново.

-Интересуват се от неразбираеми и загадъчни явления.

-Разсеян и не винаги довършва започнатото.

-Нуждае се от подкрепа и помощ от по-големи в началото на интересна дейност.

-Характеризира се с прояви на капризи, ако нещо не се получи.

Ако сте отговорили с „да“ на 5 въпроса, има някаква причина да считате детето си за способно.

Ако сте отговорили с „не“ на четвъртия и петия въпрос, преминете към следващите въпроси.

Повече надарени, отколкото просто способни

-Интересите му са доста стабилни и устойчиви.

-Той е много любознателен.

-Обича да задава трудни въпроси и да решава трудни проблеми.

-Често не е съгласен с мненията на възрастните.

-Има своя гледна точка и упорито я защитава.

-Винаги довършва това, което започва.

-Има особен афинитет към определен вид дейност или предмет.

-Упорит в постигането на поставените цели.

-Има много приятели сред връстници, може да намери общ език с всеки.

-Децата са привлечени от него, ценят неговия ум и разнообразие от интереси.

-Често е егоист и взискателен към хората около себе си.

Положителните отговори на всички тези въпроси предполагат, че детето ви е надарено. Продължете, за да отговорите на следните въпроси.

Ярък талант

-Показва разнообразен талант в много области на знанието.

-Има един, максимум двама приятели, по-големи на възраст.

-Речта му е много развита, характеризира се с голям речников запас и дълбоко разбиране на езиковите нюанси.

-Търси самостоятелни решения по всички въпроси.

-Не харесва общоприетите мнения, във всичко разчита на собственото си мнение, сам си прави изводите.

-В трудни ситуации той отговаря сам за себе си, без да прибягва до ничия помощ.

-Когато общува с хора на различна възраст, той се държи по начин, който е извън годините му.

-Рано определя призванието си, реалистично преценява своите възможности и черти на характера.

-Еднакво надарен в хуманитарните и техническите области на знанието.

-Критичен към себе си и другите.

-Не винаги е лесен в колектив, категоричен в съжденията си.

Положителните отговори на родителите на всички въпроси дават сериозни основания да се третира такова дете като надарено. Това трябва да се хареса на родителите и изисква огромна умствена сила от тях, за да може детето с такъв природен потенциал да успее.

Признаци на високи умствени и творчески способности на детето

-Ранна мотивация при избора на цел.

-Прояви на постоянство и упоритост в постигането на поставената цел, въпреки неуспехите.

-Лекота на слухово и зрително запаметяване, стабилност на запаметяването.

-Способност за творческо въображение, създаване на нови неща.

-Способност за абстрахиране, умение за установяване на асоциативни връзки между различни предмети и явления.

-Способност да бъде увлечен дълго време от някаква трудна идея.

-Склонност към самота и работа извън колектив.

-Потребност от мечтания и фантазиране.

-Способност да заразявате други хора със своите идеи.

 

VII.Тест за родители "Как да определите способностите на детето си?"

Отговори на следните въпроси:

-Вашето дете помни ли перфектно стихове и откъси от телевизионни предавания?

-Вашето дете забелязва ли, когато сте тъжни или весели?

-Вашето дете задава ли въпроси като: „Кога започна времето?“

-Вашето дете никога ли не е губело ориентация на непознато място?

-Вашето дете движи ли се особено грациозно?

-Вашето дете често ли се интересува откъде идват гръмотевиците и светкавиците, защо вали и т.н.?

-Ако пренаредите думите в известна приказка, детето ще ви коригира ли?

-Вашето дете бързо ли се научи да си връзва обувките и да кара колело?

-Вашето дете обича ли да играе различни роли и пиеси?

-По време на пътувания с кола вашето дете запомня ли особеностите на местността?

-Вашето дете обича ли да слуша различни музикални инструменти и да ги различава по звуци (мелодии)?

-Вашето дете рисува ли добре карти и ясно ли обозначава обекти?

-Вашето дете изобразява ли мимически различни движения и изражения?

-Вашето дете обича ли да сортира играчки по размер и цвят?

-Вашето дете умее ли да свързва действията с чувствата, например, може ли да каже: „Направих това, защото бях ядосан“?

-Детето ви обича ли да разказва истории и отдава ли му се това?

-Детето ви коментира и копира ли различни звуци?

-След като срещне някого за първи път, детето казва ли: „Този ми напомня за еди-кой си.“

-Вашето дете може ли точно да оцени възможностите си, да определи какво може и какво не може?

Обяснения:

Въпроси 1, 8, 17 – лингвистични способности.

Въпроси 6, 12, 18 – музикални способности.

Въпроси 3, 7, 15 – логически и математически способности.

Въпроси 5, 9, 14 – телесно-кинематични способности.

Въпроси 10, 16, 20 – знание за себе си.

Въпроси 2, 10, 19 – знание на други хора.

Въпроси 4, 11, 13 – пространствени способности.

Ако сте отговорили „правилно“ и на трите въпроса, тогава детето има способности от този тип.

image

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 4666313
Постинги: 2384
Коментари: 116
Гласове: 1541
Календар
«  Май, 2025  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031