Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2017 12:00 - Психодиагностика. Детска психология. Методика „Възприемане и узнаване на фигури“
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 756 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Психодиагностика. Детска психология. Методика „Възприемане и узнаване на фигури“

 

                Цел: Изследване процесите на възприятие, мислене и паметови функции.

Описание: Психологът показва на детето табло с изображения на 9 различни фигури и му предлага внимателно да разгледа всяка една от тях, като се опита да ги запомни.  Време за експозиция – 10 сек. След това скрива таблото и показва второ табло с 25 изображения на включващи тези от първото.  От детето се иска да посочи фигурите от първото табло.

Първа инструкция: Сега ще ти покажа табло с изобразени на него различни фигури. Ще имаш 10 секунди, през които да ги наблюдаваш. Твоята задача е да запомниш колкото се може повече от тях.

Втора инструкция: Сега ще ти покажа второ табло с повече фигури. От теб се иска да ми посочиш онези фигури, които според теб е имало на първото табло.

Обработка на резултатите:

Психологът отбелязва количеството правилно и неправилно посочени фигури. Нивото на узнаване (Е) се изчислява по формулата:

 

                М

          Е = -  + N.

               9

 

Където,

-          М – брой правилно посочени фигури;

-          N – брой неправилно посочени фигури;

Най-оптималното ниво на узнаване е равно на единица. По тази причина колкото резултатът се приближава до единица, толкова по оптимални са процесите на узнаване на нагледен материал.  По аналогичен път могат да се изследват способностите за узнаване на друг материал“ буквен, словесен.

image
image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3876405
Постинги: 2192
Коментари: 116
Гласове: 1329
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930