2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Психодиагностика. Детска психология. Методика „Възприемане и узнаване на фигури“
Цел: Изследване процесите на възприятие, мислене и паметови функции.
Описание: Психологът показва на детето табло с изображения на 9 различни фигури и му предлага внимателно да разгледа всяка една от тях, като се опита да ги запомни. Време за експозиция – 10 сек. След това скрива таблото и показва второ табло с 25 изображения на включващи тези от първото. От детето се иска да посочи фигурите от първото табло.
Първа инструкция: Сега ще ти покажа табло с изобразени на него различни фигури. Ще имаш 10 секунди, през които да ги наблюдаваш. Твоята задача е да запомниш колкото се може повече от тях.
Втора инструкция: Сега ще ти покажа второ табло с повече фигури. От теб се иска да ми посочиш онези фигури, които според теб е имало на първото табло.
Обработка на резултатите:
Психологът отбелязва количеството правилно и неправилно посочени фигури. Нивото на узнаване (Е) се изчислява по формулата:
М
Е = - + N.
9
Където,
- М – брой правилно посочени фигури;
- N – брой неправилно посочени фигури;
Най-оптималното ниво на узнаване е равно на единица. По тази причина колкото резултатът се приближава до единица, толкова по оптимални са процесите на узнаване на нагледен материал. По аналогичен път могат да се изследват способностите за узнаване на друг материал“ буквен, словесен.
Невропсихологическа диагностика в детска...
Методика „Съставяне на цяло от части” ...