2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
1. Възприятие на предмети (реалистични изображения)
Пред детето последователно се показват набор от картички (картинки), като за всяка една от тях се пита: „Какво е нарисувано тук?”. На този етап е важно да се обърне внимание, дали детето не проявява тенденция към инверсия (следи с очи в дясно/ляво или горе/долу) вектора на възприятие. Едва след това се показват рисунките от методиката и се предлага на детето да назове всяка една картичка в реда на тяхното показване от експериментатора. Първоначално се показва само една картичка, след това две наведнъж (поставят се една до друга) и накрая три картички, като се посочва от експериментатора на коя точно да отговори детето.
Забележка: Стимулен материал – три варианта на картички – 24 картички (по 8 във вариант)
2.Зачертани изображения
Експериментаторът задава въпроса: „А тук какво е нарисувано според теб? Експериментаторът показва една след друга картичките (Методиката съдържа 4 картички).
Забележка: Стимулен материал – 4 картички.
3. Наложени изображения
Експериментаторът задава същия въпрос: „Какво е нарисувано тук?”
Забележка: Стимулен материал – два варианта на картички
Вариант 2.
4. Незавършени изображения
Какво е нарисувано тук?”
Забележка: Стимулен материал – една бланка с 12 картички, на която са изобразени части от предмети
5. Химерни изображения
Експериментаторът задава въпроса; „Какво е нарисувано тук?”. Ако детето не установи веднага уловката (мръсният трик) и веднага назове предмета, психологът задава следващия въпрос: „Това всичко ли е?” и след това: „Според теб всичко ли е нарисувано правилно?”
Забележка: Стимулен материал – три варианта на картички: първи вариант – 8 картички; втори – 6 картички и трети - 4 картички.
6. Лицев гнозис
На детето се представят картинки, на които са изобразени лица на хора и се пита: „Тук кой е показан?” . След изброяване на лицата, експериментаторът задава по-сложен въпрос: „По какво се различават тези хора?” – психологът може да помогне с уточняващи въпроси, ако детето се затрудни – касае се за възраст, облекло, прическа и пр.
Забележка: Стимулен материал - един вариант с 13 картички.
Допълнителна информация се получава от възприятието на сюжетите, от които следва да бъдат разпознати пол, възраст, емоционално състояние.
7. Емоционален гнозис
Експериментаторът поставя въпроса: „Кой е нарисуван тук и в какво състояние се намира този герой?”, след отговорите следват уточняващи въпроси: „Кой от тях е най-весел?”; „Кой от всичките е най-много учуден?”; „Кой е най-зъл?” и пр. (картичките са много експресивни и позволяват въпроси за други емоционални състояния).
Забележка: Стимулен материал - съдържа 3 варианта – първи вариант – 16 картички; втори – 11 картички; трети – 12 картички.
8. Цветови гнозис (сюжетни картини)
Експериментаторът показва стимулния материал и пита: „В какъв цвят според теб би следвало художникът да оцвети тази картичка. Обърни внимание на това, какво се случва между тези хора.
Сюжетни картинки: „Прозорец”, „Лято” и „Чувство” (Подборът на серията картинки задължително трябва да съответства на възрастта на детето).
9. Серийни картинки
Експериментаторът задава въпроса „Разкажи какво според теб се случва тук” за всеки един от вариантите.
Забележка: Стимулният материал е представен в 8 варианта
1082# Невропсихологични изследвания на д...
1009# Методика за оценка на мисленето „Т...
Априлско лято
Синдром на родителско отчуждение – защо ...