2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Методика „Какви предмети са скрити в рисунката”
(за деца 5-6г.)
Методиката е предназначена за диагностика сферата на възприятието.
На детето се обяснява, че ще му бъдат показани няколко рисунки, в които много от познатите му предмети са "скрити". След това детето получава таблото и му се предлага последователно да назове предметите, които са „скрити”. Таблата се подават в последователност 1, 2 и 3.
Времето за изпълнение на всяка задача е ограничено на 1 мин. Ако през това време детето не е успяло да изпълни напълно задачата, то се прекъсва. Ако детето се е справило със задачата за по-малко от 1 минута, фиксира се времето използвано за изпълнение на задачата.
Забележка.
Ако психологът види, че детето започва бързо и преждевременно, без да намира всички предмети, се премества от един модел в друг, той трябва да спре детето и да го помоли да погледне на предишната фигура. Към следващата рисунка може да се премине само когато са намерени всички елементи от предишната фигура. Общият брой на всички „скрити” фигури в трите рисунки е 14.
Оценка на резултатите:
-10 бала – детето назовава всички 14 предмети, за по-малко от 20 сек.;
-8 - 9 бала – детето назовава всички 14 предмети, за време от 21 до 30 сек.;
-6 - 7 бала – детето назовава всички 14 предмети, за време от 31 до 40 сек.;
-4 - 5 бала – детето назовава всички 14 предмети, за време от 41 до 50 сек.;
-2 - 3 бала – детето назовава всички 14 предмети, за време от 51 до 60 сек.;
-0 - 1 бал – за време повече от 60 сек, детето не може да реши задачите по търсене и назоваване на всичките 14 предмета, скрити в трите рисунки;
Изводи за ниво на развитие на възприятието
-10 бала – много високо;
-8-9 бала – вискоко;
-4-7 бала – средно;
-2-3 бала – ниско;
Примерна схема (анкета) за характеристик...
Анкета за определяне необходимостта от п...