Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05 13:00 - Психодиагностика в училище. Анкета „Готовност за матура (зрелостен изпит)“.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 123 Коментари: 0 Гласове:
0



 


                                                    Психодиагностика в училище.

                                     Анкета „Готовност за матура (зрелостен изпит)“.

 

Анкетата има ориентировъчен характер и позволява да се установи готовността на ученика за изпит, през погледа на самото изследвано лице. Тя засяга такива показатели, като например, способността за самоорганизация (когнитивен компонент), нивото на тревожност (личностен компонент) и познаване процедурата за изпитване (процесонален компонент).

Анкетата може да се използва за скринингова диагностика на класове, явяващи се на зрелостни изпити, а също и за оценка ефективността на психолога (в този случай анкетирането се провежда преди и след изпита). Нашия опит с анкетата е свързан основно с втория случай и резултатите показват, че ръстът в показателите не винаги свидетелства за ефективността на работата. Напротив, често в резултат на изпита децата по-ясно осъзнават дефицита на знанията си по един или друг проблем, което намира отражение при снижаване на показателите.  

Анкетна карта

Име, фамилия

Клас

Дата

Инструкция: Уважаеми ученици, наближава провеждането на зрелостните изпити.  За нас  е важно да знаем какво мислите по този повод. Резултатите от анкетата ще бъдат използвани само от училищния психолог.

Моля, оценете своето съгласие или несъгласие с предоставените ви твърдения, като използвате скала от 1 до 10 бала, за да определите по-точно своята оценка, където „1“ означава „пълно несъгласие“, а – „10“ – „пълно съгласие“.

Моля, обградете с кръг номера, който отразява вашето мнение.

image

Анализ на резултатите.

За ниски се считат показатели 4 и по-малко, а за високи – 8 и по-голямо.  

Познаване на процедурата: ниски показатели на твърдения 1, 4, 6, 7, 12, показват ниско ниво на познания за процедурата на изпита.

Ниво на тревожност: висок показател на твърдение 5 и ниски показатели на твърдения 8, 11, 13, показват високо ниво на тревожност.  

Формирани навици за самоконтрол и самоорганизация: ниски показатели на твърдения 2, 3, 9, показват недостатъчна формираност на навици за самоконтрол.

 

Източник: Чибисова М.Ю. Психологическая подготовка к ЕГЭ. Работа с учащимися, педагогами, родителями. — М.: Генезис, 2009. — 184 с. — (Психолог в школе).

image

image




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1497550
Постинги: 1670
Коментари: 116
Гласове: 1142
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31