Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2018 07:00 - 1018# Анкета за родители „Социално-психологическата адаптация на детето-първокласник“
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1107 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


           1018# Анкета за родители  „Социално-психологическата адаптация на
                                                       детето-първокласник“

 

Инструкция: (попълва се от родителите): Моля, изберете и обградете с кръг номерата на онези твърдения, които според Вас най-точно отразяват състоянието на детето в настоящия момент.

I скала „Успеваемост в изпълнение на училищните задачи“

5. Правилно и без грешка изпълнява училищните си задачи.

4. Отделни малки, единични грешки.

3. Редки грешки, свързани със пропускане или замяна на букви.

2. Лошо усвояване на материала по един от основните предмети, допуска много грешки, повърхностно и неточно изпълнение на домашната работа.

1. Лошо усвояване на програмния материал по всички предмети.

II скала „Степен на усилия, необходими на детето за да изпълни училищните си задачи“

5. Детето работи леко, свободно, без напрежение.

4. Изпълнението на училищните задачи не предизвикват у детето особени затруднения.

3. Понякога работи леко, друг път му е необходимо упорство за да завърши работата си.

2. Изпълнението на училищните задачи изискват от детето определена степен на напрежение. 

1. Детето отказва да работи, може да плаче, крещи, капризничи, проявява агресия. 

III скала „Самостоятелност на детето при изпълнение на училищните задачи“

5. Детето само се справя с училищните си задачи.

4. Работи самостоятелно, почти не се обръща за помощ към възрастните.

3. Понякога търси помощ, но-по често изпълнява сам задачите си.

2. Детето би могло да се справи самостоятелно с училищните задачи, но предпочита да ги изпълни с помощта на възрастните.

1. За изпълнение на училищните задачи е необходима инициативата, помощта и постоянния контрол от страна на възрастните.

IV скала „Настроение, с което детето отива на училище“

5. Детето се усмихва, смее, отива с добро настроение на училище.

4. Спокоен, делови, балансирано настроение.

3. Понякога е с понижено настроение (тъжен, умислен).

2. Случва се да проявява отрицателни емоции:

а) тревожност, огорчение, понякога страх;

б) обидчивост, избухливост, раздразнителност.

1. Преобладава депресивно настроение или агресия (гневни избухвания, злоба).

V скала „Взаимоотношения със съучениците“

5. Общителен, инициативен, с лекота контактува с другите деца, има много приятели.

4. Малоинициативен, но леко установява контакт, когато към него се обръщат други деца.

3. Сфера на общуване е ограничена: общува само с няколко деца.

2. Предпочита да бъде сред други деца, но не встъпва в контакт с тях.

1. а) Затворен, изолиран от другите деца, предпочита да бъде сам.

б) Инициативен в общуването, но често проявява негативизъм (враждебност) по отношение на децата: дразни ги, кара се с тях, обижда и унижава.  

VI скала „Обща оценка за адаптираността на детето“

5. Високо ниво на адаптираност.

4. Нивото на адаптация е малко над средното.

3. Средно ниво на адаптираност.

2. Нивото на адаптация е малко под средното.

1. Ниско ниво на адаптираност.

Обработка на резултатите:

Всяко твърдение е с бал, съответстващ на номерацията им.  Общият бал се получава чрез сборуване на баловете на избраните твърдения.

-от 19 до 30 бала – зона на адаптация;

-от 13 до 18 бала – зона на непълна адаптация;

-от 0 до 12 бала – зона на дезадаптация.

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3875433
Постинги: 2192
Коментари: 116
Гласове: 1328
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930