2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
1078# Методика за диагностика развитието на нравствените представи
„Какво е добро и какво е лошо?“
Предназначение: диагностика степента на формиране на нравствените представи.
Възрастов диапазон: 7-10г.
Описание: На учениците се предлага да опишат (разкажат) определени житейски ситуации (да дадат примери) от своя и чужд житейски опит, темите за които се предлагат от водещия.
Тестови материал:
-принципиална постъпка;
-некоректна (лоша) постъпка, направено на теб от другите;
-добра постъпка, на която си бил свидетел;
-справедлива постъпка спрямо твой познат;
-спонтанно действие;
-проява на безотговорност и т.н.
Интерпретация на резултатите
Степента на формиране на разбиране за нравствени качества се оценява на 3-балова скала:
-1 бал – неправилно формирани представи за нравствени понятия;
-2 бала – има разбиране за нравствени понятия, но представите не са достатъчно пълни и ясни;
-3 бала – формирани са пълни и ясни представи;
Получените резултати получават качествен оценка, но може да се изчисли в проценти нивото на формиране на нравствените представи.
Освен това, възможно е да се проведе структурирана беседа по тема, например справедливост. Децата четат разказ на справедлива или несправедлива постъпка и го обсъждат. На детето се задават следните въпроси: „Как се нарича такава постъпка?“ и „Ти сам можеш ли да дадеш пример за справедлива постъпка?“
Източник:
Диагностика эмоционально-нравственного развития. Ред. и сост. И.Б.Дерманова. – СПб., 2002. С.102-103.
996# Методика „Профил“ – карта на профес...
519# Методика за определяне на основни м...