Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2011 15:00 - Анкета за изучаване нивото на училищна адаптация при първокласници
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 6552 Коментари: 0 Гласове:
0



Анкета за изучаване нивото на училищна адаптация при първокласници


(1) Цел: Установяване ниво на мотивацията за училищна дейност.

(2) Описание: Анкетата съдържа 10 въпроса, които се попълват от психолога (педагога, възпитателя) по време на интервю. Отговорите на всеки въпрос могат да бъдат: „да” – съгласен съм; „не може да определи – неутрален; „не” – не съм съгласен;

(3) Въпросник:

1. Много ли ти харесва в училище или не чак толкова много.

2. Сутрин, когато се събуждаш винаги ли с радост тръгваш за училище или ти се иска да останеш в къщи?

3. Ако учителят Ви каже, че утре на училище може да дойде който иска, ти би ли отишъл или би предпочел да си останеш в къщи?

4. Харесва ли ти когато по някаква причина бъде отложен някакъв час в училище?

5. Искаш ли учителите да не Ви дават домашна работа?

6. Искаш ли в училището да останат да учиш само по определени предмети?

7. Често ли разказваш за училището на родителите си?

8. Би ли искал учителите ти да бъдат по-строги?

9. Имаш ли много приятели в клас?

10. Харесват ли ти твоите съученици?

(4) Оценка:

Всеки от трите вида въпроси получава определен бал:

= „да” – съгласен съм – 3 бала;

= „не може да определи – неутрален – 1 бал;

= „не” – не съм съгласен – 0 бал.

Получените балове се сумират.

(5) Интерпретация:

# от 20 до 30 бал – високо ниво на училищна адаптация;

# от 20 до 24 бал – покрива средните норми на училищна адаптация;

# от 10 до 14 бал – свидетелства за ниско ниво на училищна адаптация;

# под 10 бал – негативно отношение към училището, училищна дезадаптация.

Анкетата позволява повторно прилагане (след определен период), за оценка динамиката на училищна адаптация.  Ако резултатите са по-ниски при повторното прилагане, това може да се приеме като критерий за училищна дезадаптация, а повишаването – за положителна динамика в обучението и развитието.  При втория случай детето бързо се адаптира към училищния живот. Успешно усвоява новата си социална роля – ролята на ученик, поема новите изисквания, овладява нови за него дейности, активно установява нови взаимоотношения и се учи да ги поддържа.

При много от децата този процес протича доста сложно, болезнено и продължително. При наличие на такива признаци е препоръчителна срещата с училищния психолог.

 

Март 2011г.

С о ф и я




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3877584
Постинги: 2192
Коментари: 116
Гласове: 1329
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930