2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Анкета за изучаване нивото на училищна адаптация при първокласници
(1) Цел: Установяване ниво на мотивацията за училищна дейност.
(2) Описание: Анкетата съдържа 10 въпроса, които се попълват от психолога (педагога, възпитателя) по време на интервю. Отговорите на всеки въпрос могат да бъдат: „да” – съгласен съм; „не може да определи – неутрален; „не” – не съм съгласен;
(3) Въпросник:
1. Много ли ти харесва в училище или не чак толкова много.
2. Сутрин, когато се събуждаш винаги ли с радост тръгваш за училище или ти се иска да останеш в къщи?
3. Ако учителят Ви каже, че утре на училище може да дойде който иска, ти би ли отишъл или би предпочел да си останеш в къщи?
4. Харесва ли ти когато по някаква причина бъде отложен някакъв час в училище?
5. Искаш ли учителите да не Ви дават домашна работа?
6. Искаш ли в училището да останат да учиш само по определени предмети?
7. Често ли разказваш за училището на родителите си?
8. Би ли искал учителите ти да бъдат по-строги?
9. Имаш ли много приятели в клас?
10. Харесват ли ти твоите съученици?
(4) Оценка:
Всеки от трите вида въпроси получава определен бал:
= „да” – съгласен съм – 3 бала;
= „не може да определи – неутрален – 1 бал;
= „не” – не съм съгласен – 0 бал.
Получените балове се сумират.
(5) Интерпретация:
# от 20 до 30 бал – високо ниво на училищна адаптация;
# от 20 до 24 бал – покрива средните норми на училищна адаптация;
# от 10 до 14 бал – свидетелства за ниско ниво на училищна адаптация;
# под 10 бал – негативно отношение към училището, училищна дезадаптация.
Анкетата позволява повторно прилагане (след определен период), за оценка динамиката на училищна адаптация. Ако резултатите са по-ниски при повторното прилагане, това може да се приеме като критерий за училищна дезадаптация, а повишаването – за положителна динамика в обучението и развитието. При втория случай детето бързо се адаптира към училищния живот. Успешно усвоява новата си социална роля – ролята на ученик, поема новите изисквания, овладява нови за него дейности, активно установява нови взаимоотношения и се учи да ги поддържа.
При много от децата този процес протича доста сложно, болезнено и продължително. При наличие на такива признаци е препоръчителна срещата с училищния психолог.
Март 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Комплексен социално-психологически тест....
Да се разведат двама души правилното реш...