2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 5756 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 25.09.2011 01:33
Методика за диагностика на превключваемост и разпределяемост на вниманието при деца
(1) Цел: Диагностика на превключваемост и разпределяемост на вниманието при деца.
(2) Описание: Методиката използва стимулен материал – табло със с100 геометрични фигури – квадрат, триъгълник, кръг и ромб, по 25 от всяка, разположени разбъркано на редове по 10 на ред. В най-горната част на таблото е даден образец. От детето се иска, да постави във всяка фигура знакът, посочен в образеца. Времето за изпълнение на задачата е ограничено до 2 мин. Второто ограничение е, че детето не може да прескача фигури или редове, а работи последователно от първия ред, от ляво надясно фигура по фигура.
(3) Инструкция: „Пред теб съм поставил (а) табло с геометрични фигури – квадрат, триъгълник, кръг и ромб. Когато ти кажа „Започни”, ти трябва да отбележиш с молива във всяка фигура този знак, който виждаш, че е поставен тук горе в образеца. Нямаш право да прескачаш нито фигури, нито редове. Започваш работа от първия, най-горен ред с първата фигура (показва се) и записваш знаците фигура след фигура. Работи бързо, защото по някое време, когато ти кажа „Спри”, ще преустановиш работата. Старай се да запишеш колкото се може повече знаци във фигурите”
(4) Оценка на резултатите
Оценяват се: а/ времето за справяне със задачата; б/ количеството фигури, правилно маркирани и в/ количеството грешки (неправилно маркирани и пропуснати фигури).
Превключваемостта и разпределението на вниманието се определят по формулата:
S = (0,5N - 2.8n) : 120, където:
S – показател за превключваемост и разпределяемост на вниманието;
N – количество геометрични фигури маркирани без грешка в рамките на 2 мин.;
n – количество грешки, допуснати при изпълнение на задачата;
Полученият резултат „S” се прехвърля в балове и се отнася към таблица с норми:
# 10 бала – показателят „S” е по-голям от 1;
# 8-9 бала – показателят „S” е от 0,75 до 1,00;
# 6-7 бала – показателят „S” е от 0,50 до 0,75;
# 4-5 бала – показателят „S” е от 0,25 до 0,50;
# 0-3 бала – показателят „S” е от 0,00 до 0,25;
(5) Ниво на развитие на „S”
# 10 бала – много високо;
# 8-9 бала – високо;
# 6-7 бала – средно;
# 4-5 бала – ниско;
# 0-3 бала – много ниско.
(6) Стимулен материал
................................................................
Забележка: Файлът може да получите на предоставен от Вас e-mail.
април 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...
28.07.2011 11:29
10.10.2011 16:53
Благодаря Ви предварително!