Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 11:00 - Особености при прилагане на методики за диагностика на кратковременна зрителна и слухова памет при деца
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 1734 Коментари: 0 Гласове:
0



Особености при прилагане на методики за диагностика на         кратковременна зрителна и слухова памет при деца  
При прилагане на комплекса от разнообразни методики за диагностика на кратковременната (оперативната) зрителна или слухова памет трябва да се отчитат следните особености: Прието е, че средния обем на кратковременната памет на възрастния човек е 7  плюс-минус 2 единици, т.е. намира се в диапазона от 5 до 9 единици. Ето защо по тази логика се приема, че средният обем на кратковременната памет  при деца в доучилищна възраст е приблизително равен на тяхната биологична възраст. Това дава основание за прилагане на десетобална система (скала) от стандартни показатели за оценка. Оценка на резултатите # 10 бала – получават деца, имащи обем на кратковременна памет, равна на 8 и повече единици. Това касае деца на възраст 10-12 години. Аналогично количество бал – 10, получават и децата на възраст от 6 до 9 г., при обем на кратковременната им памет 7-8 единици. # 8 бала – получават деца, имащи обем на кратковременна памет, равна на 5-6 единици, при възраст от 6 до 9 години. Същия бал получават и деца на възраст от 10 до 12 г., които показват обем на кратковременната памет равен на 6-7 единици. # 4 бала – получават 6-9 годишните деца, имащи обем на кратковременната памет съставляващ 3-4 единици. Със същия бал се оценява кратковременната памет при деца на 10-12 г., показали резултат 4-5 единици.

# 2 бала – получават деца, имащи обем на кратковременна памет, равна на 1-2 единици, при възраст от 6 до 9 години. Със същия бал се оценява кратковременната памет при деца на 10-12 г., показали резултат 2-3 единици.

# 0 бала – този бал се поставя на 6-9 годишни деца, с показател равен на „0” и на 10-12 годишни деца, с показател равен на 0-1 единица.

Изводи за ниво на развитие Изводите за готовността на 6-7-годишното дете за обучение в училище на основа оценката за обема на кратковременната памет се извеждат по следния начин: Счита се, че пълна готовност за обучение в училище имат децата, които са получили 10 бала. Приема се, че сравнително добра готовност за училище имат децата, които са получили 8 бала. Като недостатъчно готови за училище се определят тези с оценка 4 бала. Липсата на готовност за училище е оценена на 2 бала. Съвършено неготови за училище са деца, получили оценка 0 бала на кратковременната памет.

 

 

април 2011г.

С о ф и я




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1437853
Постинги: 1620
Коментари: 116
Гласове: 1128
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031