2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Тест за изследване на уменията за общуване в група -
агресивност
(тест на А.Асингер)
Цел: Методиката позволява да се определи доколко изследваното лице е коректно в отношенията си към обкръжаващите го лица (група, клас, професионален колектив) и свободно ли общува с другите. За по-голяма обективност на отговорите, изследователят може да приложи веднъж теста като самооценъчен и втори път – като постави задача да бъде оценявано друго лице от групата по предварително подготвен списък и при спазване на анонимност пред групата – кой кого оценява. Вторият вариант работи най-добре, когато изследваното лице няма пряк контакт с оценяваното от него, т.е. избегнати са възможностите за взаимно влияние. Сравняването на двата резултата ще предостави информация до колко самооценяващият се е обективен и прецизен относно себе си.
Препоръчва се въпросникът да се прилага в комбинация с други методики за комуникативни особености с цел, обективизиране на данните.
Време за работа по теста – 10 минути
Възраст на изследваните лица – ученици от основния и среден курс на обучение
Процедура – на изследваните лица се предоставя бланка за отговори и стимулния материал, без да се засича време за работа
Инструкция: „Пред теб има списък с 20 житейски ситуации, всяка от които може да бъде разрешена по един от трите предложени начина. Прочети внимателно всяка ситуация и помисли, кое решение се отнася в най-голяма степен до теб. Избрани отговор загради с кръгче.
Въпросник:
1/Склонен съм да търся начин за постигане на примирие и извинение, след възникнал конфликт с мой съученик
А. Понякога
Б. Никога
В. Винаги
2/ В критична ситуация аз …
А. Запазвам пълно спокойствие
Б. Закипявам вътрешно
В. Губя самообладание
3/ Съучениците ме считат за …
А. Дружелюбен
Б. Спокоен и независим
В. Самоуверен и завистлив
4/ Ако ми предложат отговорна началническа длъжност …
А. Ще се съглася без колебание
Б. Ще приема, но с някои опасения
В. Ще се откажа заради собственото си спокойствие
5/ Ако някой от съучениците ми вземе от бюрото ми без мое разрешение нещо …
А. Ще го заставя да го върне
Б. Ще го попитам, дали му е нужно още нещо
В. Ще му го върна по същия начин лично
6/ Ако сте началник и ваш подчинен закъснее за работа, ти ще кажеш:
А. Започнах вече да се притеснявам за теб!
Б. Къде се скиташ до сега?
В. Какво те задържа? Какво се е случило?
7/ Ако ти управляваш автомобил и друга кола те задмине с висока скорост и натиснат клаксон, ти..
А. Ще се постарая да го догоня
Б. Изключено е да го догоня с тази скорост
В. Ще ми е все едно
8/ Аз считам, че разбиранията ми за живота са …
А. Лекомислени и повърхностни
Б. Балансирани
В. Ясни и с ограничени граници
9/ Ако нещо не успея да направя, нещо не ми се отдаде, аз …
А. Продължавам напред внимателно
Б. примирявам се
В. Опитвам се да прехвърля вината на друг
10/ Представете си, че сте възрастен и четете (слушате репортаж) статия, в която се говори за разпуснатостта на младежите, тогава във теб биха възникнали такива мисли …
А. Време е да бъдат забранени подобни развлечения
Б. Трябва да им бъдат създадени възможности за да общуват организирано и културно
В. И аз съм същия
11/ Ако до местото, което искам да заема в автобуса достигне друг и седне, то аз …
А. Може би следващия път ще мога да седна точно там
Б. Виждам, по лицето, че му е приятно
В. Защо трябва да хабя толкова много нерви
12/ Когато гледам страшен филм, аз …
А. Скучая
Б. Получавам искрено удоволствие
В. Страхувам се
13/ Ако поради транспортни затруднения закъснявам за среща, то …
А. Опитвам се да предизвикам снизходителността на партньора ми
Б. Ще бъда изнервен по време на цялата среща
В. Ще бъда огорчен
14/ Към спортните си занимания аз се отнасям и оценявам …
А. Харесва ми да се чувствам млад, здрав и силен
Б. Не ми е приятно, когато не мога да постигна определена цел
В. Задължително се старая да играя за да победа, да постигна определена цел
15/ Ако бъда лошо обслужен в магазина, то аз …
А. Търся връзка с управителя и му се оплаквам
Б. Ще изтърпя, избягвайки скандала
В. Ще направя забележка на обслужващото ме лице
16/ Представете си, че сте баща (майка) и научите, че някой съученик е обидил детето Ви, то …
А. Ще поговоря с учителя
Б. Ще устроя скандал
В. ще посъветвам детето си да отвърне на удара
17/ Аз съм човек, който е …
А. Самоуверен
Б. Обикновен, като другите
В. Пробивен
18/ Представете си, че сте учител и ваш ученик в състояние на гняв излезе от класната стая без разрешение и силно удари вратата, то ти би казал:
А. Не можете ли да бъдете по-внимателен!
Б. Нищо, липсва му възпитание!
В. Вината за това е моя!
19/ Когато виждаш по-големи ученици с хулиганско поведение, ти си мислиш:
А. Полицията трябва да прилага по-сериозни мерки спрямо хулиганите
Б. Виновни за това са родителите, защото недостатъчно са ги наказвали.
В. Подрастващите биват лошо възпитавани в днешното училище
20/ Ако на мен ми предстои отново да се родя, но в животно, то бих избрал:
А. Тигър или леопард
Б. Мечка
В. Домашна котка
Обработка на резултатите
За обработката на резултатите от теста се прилага ключ.
= Скала „Бягство от тестиране” – Ако изследваното лице не е дало отговор на нито един от трите възможни, той получава на този въпрос 1 бал.
= Скала „Агресивност”
1) Ако 2, то +2. Ако 1, то +1.
2) Ако 3, то +2. Ако 2, то +1.
3) Ако 3, то +2. Ако 2, то +1.
4) Ако 1, то +2. Ако 2, то +1.
5) Ако 3, то +2. Ако 1, то +1.
6) Ако 2, то +2. Ако 3, то +1.
7) Ако 1, то +2. Ако 2, то +1.
8) Ако 3, то +2. Ако 1, то +1.
9) Ако 3, то +2. Ако 2, то +1.
10) Ако 3, то +2. Ако 1, то +1.
11) Ако 2, то +2. Ако 3, то +1.
12) Ако 2, то +2. Ако 3, то +1.
13) Ако 2, то +2. Ако 1, то +1.
14) Ако 2, то +2. Ако 3, то +1.
15) Ако 1, то +2. Ако 3, то +2.
16) Ако 2, то +2. Ако 3, то +1.
17) Ако 3, то +2. Ако 1, то +1.
18) Ако 1, то +2. Ако 2, то +1.
19) Ако 2, то +2. Ако 1, то +1.
20) Ако 1, то +2. Ако 2, то +1.
Анализ на резултатите
Изчислените балове по въпросите се сумират в общ бал.
Скала „Бягство от тестиране”
= [от 0 до 4] Достоверен резултат (нямат отговори и им се начислява по 1 бал)
= [от 5 до 20] Регистрирано е бягство от тестиране – резултатът не е достоверен
Скала „Агресивност”
= [от 0 до 9] Вие сте извънредно миролюбив човек, което най-вероятно е обусловено от недостатъчна себеувереност във собствените си възможности и сили. Това разбира се не значи, че бихте се огънали пред всеки и всичко. Повече увереност обаче няма да Ви навреди.
= [от 10 до 31] Вие сте умерено агресивен човек. Напълно успешно се движите по житейския си път. Вие имате достатъчно здраво честолюбие и самоувереност. Радвате се на приятели в обкръжението си.
= [от 32 до 40] Вие сте излишно агресивен човек. Много често Вие сте неуравновесен и жесток по отношение на другите. Силно се стремите да овладеете власт и да господствате над други хора. Разчитате на собствените си сили и методи за да се доберете до „върховете”, жертвайки интересите на другите и незачитайки отношенията си с тях. Вашата агресивност има разрушителен характер. Вие сте склонен да провокирате другите към конфликти, а това означава, че самите Вие се изолирате от колектива.
Методика „Нашето пространство“ (междулич...
Психодиагностика в училище. Анкета „Своб...