Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2018 08:00 - 992# Въпросник за диагностициране на психопатия (М. Левенсон)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1785 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 08.12.2018 08:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                                 992# Въпросник за диагностициране на психопатия

                                                                     (М. Левенсон)

        

М.Левенсон предлага двуфакторна структура на психопатията:

-първична – характеризира се егоизъм, безсърдечност, отсъствие на „междуличностна чувствителност“, повърхностно „очарование“ и безпощадност.

-вторична – характеризира се с асоциално поведение.

Въпросникът има за цел установяване наличието и степента на изразеност на психопатични черти при хора, намиращи се на свобода, т.е. вън от местата за лишаване от свобода – затворите и психиатричните лечебни заведения.  Съдържа две скали: безсърдечност (16 твърдения) и импулсивност (10 твърдения).  От изследваното лице се иска да направи избор и посочи един от четири възможни отговора на всяко твърдение по скалата:

-категорично несъгласен;

-по-скоро несъгласен;

-по-скоро съгласен;

-напълно съгласен.

 Въпросник за безсърдечност.

1.Успехите принадлежат на най-приспособените. Мен не ме вълнува съдбата на неудачниците.

2.Имам правило – да правя всичко възможно, за да избегна наказанията.

3.В днешния свят чувствам, че трябва на първо място да се прави всичко възможно, за да се избягват наказания.

4.Основния смисъл на моя живот е успехът – да получа колкото се може повече блага.

5.Да направя колкото се може повече пари – това е най-важната цел в живота ми.

6.Предоставям на други грижата за висшите ценности. Моята основна грижа са  обикновените земни неща.

7.Хората, които са толкова глупави, че да оставят да бъдат измамени, обикновено заслужават това.

8.Да се грижа за себе си – това е основния ми приоритет.

9.Казвам на другите хора това, което искат да чуят, за да направят това, което искам да направят.

10.Бих се разстроил, ако постигна някакъв успех на гърба на някой друг. (*)

11.Често изпитвам възхищение и респект към умните аферисти.

12.Когато преследвам свои цели, всячески се старая да не причинявам болка на другите (*)

13.Харесва ми да манипулирам чувствата на хората.

14.Не се чувствам добре, ако моите думи и действия причиняват емоционално страдание у другите. (*)

15.Дори много да ми се иска да постигна нещо, например да продам нещо, аз не бих излъгал.  (*)

16.Лъжата не трябва да се оправдава, защото това е нечестно спрямо другите (*)

Въпросник за импулсивност.

1.Случва се от време на време да постъпвам по един и същ начин.

2.Често ми става скучно.

3.Мисля, че мога да преследвам една цел в продължение на дълъг период от време. (*)

4.Не планирам нищо, което е далеч в бъдещето.

5.Бързо губя интерес към неща и дейности, с които се заемам.

6.Повечето мои проблеми се дължат на факта, че другите хора просто не ме разбират.

7.Преди да направя нещо, внимателно преценявам последиците.

8.Доста често ми се налага да се надвиквам с други хора.

9.Когато някой хора ме прекъсват когато говоря, аз често „изпускам парата си“ върху тях.

10.Любовта обикновено се надценява.

 

Оценка на резултатите

Всеки отговор носи определен бал:

-категорично несъгласен – 1 бал;

-по-скоро несъгласен – 2 бала;

-по-скоро съгласен – 3 бала;

-напълно съгласен – 4 бала;

Отговорите на твърденията, отбелязани със звездичка се изчисляват обратно (1 = 4 бала; 2 = 3 бала; 3 = 2 бала; 4 = 1 бал. Отделно се събират се баловете за всяка скала.

Норми:

За сравнение тук са предложени средните значения от оригиналната работа на Левенсон, получени при изследване на студенти (в скобите са дадени стандартните отклонения):

Безсърдечност (първична психопатия):   29,13 (6,86) 

Импулсивност (вторична психопатия): 19,32 (4,06)

image




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3876698
Постинги: 2192
Коментари: 116
Гласове: 1329
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930