2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
1091# Методика за оценка на нравствени норми „Как да постъпя?“
Предназначение: Ниво на развитие на отношение към нравствените норми.
Възраст: 10-13г.
Инструкция: На детето се предлага да си представи, че е участник в зададена ситуация и да разкаже как ще се държи.
Тестови материал:
Първа ситуация: По време на междучасие един от твоите съученици е счупил прозорец в класната стая. Ти си го видял. Той обаче не признава това. Какво ще му кажеш? Защо?
Втора ситуация: Твои съучениците си заговорничат да провалят часа. Ти си чул това. Как ще постъпиш? Защо?
Обработка и интерпретация на резултатите
За да обработка на резултатите, можете да се използва следната ориентировъчна скала:
-0 бал – Детето няма ясни нравствени ориентири. Отношението му към нравствените норми е неустойчиво. Неправилно обяснява постъпките (те не съответстват на качествата, които то е назовало). Емоционалните реакции са неадекватни или липсват.
-1 бал – Детето притежава нравствени ориентири, но не иска да се съобразява с тях или смята, че са недостижима мечта. Адекватно оценява постъпките, но отношението към нравствените норми е нестабилно, пасивно. Емоционалните реакции са неадекватни.
-2 бала – Детето притежава нравствени ориентири, оценките на постъпките и емоционалните реакции са адекватни, но отношението към нравствените норми все още не е достатъчно стабилно.
-3 бала – Детето обосновава избора си с нравствени нагласи. Емоционалните реакции са адекватни. Отношението към моралните стандарти е активно и стабилно.
Източник: Диагностика эмоционально-нравственного развития. Ред. и сост. И.Б.Дерманова. – СПб., 2002. С.114
1021# Анкета за родители „Признаци за им...
245# Методика „Лична професионална персп...