2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Анкета за оценка особености в поведението на 5-6-годишното дете (дете в предучилищна възраст)
(1) Цел: Установяване наличието на проявление на признаци, за настъпили промени в поведението на детето. Определяне източника на тези промени: а/ трудности във възпитанието или б/ криза на възрастта.
(2) Описание: Анкетата е предназначена и се попълва от родителите. Представени са 20 твърдения, като на всяко от тях родителят може да отговори с „да” (при съгласие) или с „не” (при несъгласие).
(3) Въпросник
1. Напоследък (от 6 месеца до 1 година) силно се промени, стана съвършенно друг (а).
2. Често проявява грубост и се старае да се държи като възрастен.
3. Изостави своите любими играчки и занимания. Сега постоянно иска да бъде навън с приятели.
4. Загуби интерес към детската градина, не иска да я посещава или прави това с неудоволствие.
5. Поставя извънредно много въпроси в училище и моли да поиграе с другите.
6. Предпочита общуване с по-големи деца и роля на възрастен при игри с по-малки.
7. Проявява упоритост, понякога дори инат и отстоява своето мнение.
8. Играе сцени, крещи, прави се на палячо, говори с писклив глас.
9. Много по-често се сърди на родителите, дори при най-малък повод.
10. Стреми се да подражава на възрастните, с удоволствие изпълнява техни роли и задачи.
(4) Обработка на резултатите
Ако доловената особеност в поведението на детето се е появила наскоро (5-6 година) и е устойчива, съответния пункт се оценява с 2 бала; ако дадената особеност се проявява спорадично, независимо от възрастта – 1 бал; при отсъствие на признаци – 0 бал.
(5) Интерпретация
# от 0 до 5 бала – за тази възраст детето е доста спокойно, необходимо е по-внимателно наблюдение, може да се окаже, че детето забавя развитието си в сравнение своите връстници.
# от 6 до 10 бала – негативните реакции се проявяват по-скоро, като проявление на индивидуалните особености и/или в резултат на грешки при възпитанието, отколкото на възрастова криза.
# от 11 до 20 бала – преди всичко трудности във възпитанието на детето обуславят криза в развитието, необходимо е да се ревизира отношението към него и системата от изисквания, защото в противен случай е възможно, негативните симптоми на кризата да станат устойчиви черти на характера.
март 2011г.
С о ф и я
Диагностика на семейните взаимоотношения...
Диагностика на семейните взаимоотношения...