Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2011 07:00 - Анкета за оценка особености в поведението на 5-6-годишното дете (дете в предучилищна възраст)
Автор: kunchev Категория: Хоби   
Прочетен: 3250 Коментари: 0 Гласове:
0



Анкета за оценка особености в поведението на 5-6-годишното дете  (дете в предучилищна възраст)


           (1) Цел: Установяване наличието на проявление на признаци,  за настъпили промени в поведението на детето. Определяне източника на тези промени: а/ трудности във възпитанието или б/ криза на възрастта.

           (2) Описание: Анкетата е предназначена и се попълва от родителите. Представени са 20 твърдения, като на всяко от тях родителят може да отговори с „да” (при съгласие) или с „не” (при несъгласие).

(3) Въпросник

1. Напоследък (от 6 месеца до 1 година) силно се промени, стана съвършенно друг (а).

2. Често проявява грубост и се старае да се държи като възрастен.

3. Изостави своите любими играчки и занимания. Сега постоянно иска да бъде навън с приятели.

4. Загуби интерес към детската градина, не иска да я посещава или прави това с неудоволствие.

5. Поставя извънредно много въпроси в училище и моли да поиграе с другите.

6. Предпочита общуване с по-големи деца и роля на възрастен при игри с по-малки.

7. Проявява упоритост, понякога дори инат и отстоява своето мнение.

8. Играе сцени, крещи, прави се на палячо, говори с писклив глас.

9. Много по-често се сърди на родителите, дори при най-малък повод.

10. Стреми се да подражава на възрастните, с удоволствие изпълнява техни роли и задачи.

(4) Обработка на резултатите

Ако доловената особеност в поведението на детето се е появила наскоро (5-6 година) и е устойчива, съответния пункт се оценява с 2 бала; ако дадената особеност се проявява спорадично, независимо от възрастта – 1 бал; при отсъствие на признаци – 0 бал.

(5) Интерпретация

# от 0 до 5 бала – за тази възраст детето е доста спокойно, необходимо е по-внимателно наблюдение, може да се окаже, че детето забавя развитието си в сравнение своите връстници.

# от 6 до 10 бала – негативните реакции се проявяват по-скоро, като проявление на индивидуалните особености и/или в резултат на грешки при възпитанието, отколкото на възрастова криза.

# от 11 до 20 бала – преди всичко трудности във възпитанието на детето обуславят криза в развитието, необходимо е да се ревизира отношението към него и системата от изисквания, защото в противен случай е възможно, негативните симптоми на кризата да станат устойчиви черти на характера.

 

март 2011г.

С о ф и я




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3877799
Постинги: 2193
Коментари: 116
Гласове: 1329
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930