2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. zaw12929
13. stela50
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Методика за измерване на диадата „целеустременост/импулсивност“
в поведението на детето
Цел: Измерване нивото на увереност в общуването и целеустременост (последователност).
Описание: Методиката включва въпросник от 20 въпроса,на които изследваното лице следва да даде собствена оценка като избере един от предложените му четири варианта за отговор (1-определено „да”; 2-по-скоро „да”; 3-по-скоро „не”; 4-определено „не”). Резултатите се изчисляват по ключ, като баловете от отговорите се сумират. Колкото е по-висок общия бал, толкова по-силно е изразена импулсивността като черта.
Импулсивността е черта на личността, разположена в противоположния край на целеустремеността. Тя обуславя недостатъчен самоконтрол в дейността и детерминира неустойчиви ориентации в интересите.
Ключ: 1, 2, 3, -4, 5, -6, 7, 8, 9, 10, -11, 12, 13, -14, -15, -16, -17, -18, -19, -20.
Отговорите получават бал в последователността:
= определено „да” – 1 бал;
= по-скоро „да” – 2 бал;
= по-скоро „не” – 3 бал;
= определено „не” – 4 бал.
Знакът минус пред номера на въпроса означава, че сбора от баловете на тези въпроси се изчислява в обратен ред, например: при въпрос №4 изчисленията са: 4, 3, 2, 1 бал.
Методиката прилага две скали:
= увереност в общуването: 2, -4, 5, 9, 12, -16,-20;
= целеустременост: 1, 3, 8, -11, -14, -15, -18;
Инструкция: „Предлагаме Ви 20 въпроса, свързани с често срещани житейски ситуации. От Вас се иска да прецените кой от възможните четири отговора се отнася в най-голяма степен до вас: определено „да”; по-скоро „да”; по-скоро „не”; определено „не” и да изберете един от тях. Избраният отговор отбележете със знак „Х” в приложената бланка.”
Въпросник:
1.Когато се захващате за някаква дейност, винаги ли я довеждате докрай?
2.Винаги ли реагирате спокойно на внезапни и крайни критики по свой адрес?
3.Винаги ли изпълнявате своите обещания?
4.Често ли говорите и действате под влиянието на минутно настроение?
5.В критични ситуации добре ли се владеете?
6.Често ли се променя настроението Ви без видима причина?
7.Привикнали ли сте да действате много бързо, когато сроковете за дадена работа изтичат?
8.Може ли да кажете за себе си, че сте целеустремен човек?
9.В думите и постъпките придържате ли се към пословицата: „Седем пъти мери – веднъж режи”?
10.Равнодушен ли сте към тези, които неоснователно Ви правят забележка или просто досаждат, например в автобуса?
11.Изпитвате ли съмнения в своите сили и способности?
12.Бързо ли се увличате и палите в нова работа, но и бързо губите интерес към нея?
13.Умеете ли да се въздържате, когато някой незаслужено Ви упреква?
14.Струва ли Ви се, че все още не сте намерили себе си?
15.Може ли под влияние на някакви нови обстоятелства, мнението Ви многократно да се промени?
16.Вярно ли е, че обикновено не е лесно някой да Ви предизвика и извади от „релси”?
17.Вярно ли е, че у Вас по различни причини възникват желания, които са неосъществими?
18.Вярно ли е, че размисляйки върху свои жизнени проблеми, сте забелязали, че собствените Ви възгледи все още не са ясно определени и устойчиви?
19.Случвало ли Ви се е някаква работа да Ви омръзне и да се захванете с нова?
Примерна схема (анкета) за характеристик...
Анкета за определяне необходимостта от п...