2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Тест за диагностика на нагледно-образно мислене
(модифициран вариант на прогресивни матрици на Дж.Рейвън за 7-11г.)
Описание: Предложената модифицирана методика има за цел да определи нивото на развитие на нагледно-образното мислене при деца в начална училищна възраст. В случая под нагледно-образно мислене се разбира мисловен процес, свързан с оперирането с различни образци, чрез нагледни представи при решаването на задачи. Настоящата методика включва 10 черно-бели картинки (матрици).
Ред за работа:
На детето се предлага серия от 10 постепенно усложняващи задачи от един тип, като се иска да търси и открие закономерности в разположението на детайлите в матрицата (представения модел в горната част на големия правоъгълник) и да избере един от представените 8 елемента, намиращи се в долната матрица, в качеството на недостигащ елемент, който да бъде поставен в горната матрица.
След като разгледа структурата на голямата матрица, детето трябва да посочи, онзи елемент (един от на осемте), които най-добре отговарят на тази матрица, т.е. съответства на модела или логиката на разположението на неговите части по вертикала и хоризонтала.
Общото време за изпълнение на всички задачи е 10 мин.. След това време експериментът се прекратява и се определя броят на правилно разрешените матрици, както и общото количество бал, отбелязани от детето за решаването му. Всяка матрица е правилно разрешена с оценка 1 точка.
Ключ (отговори):
Правилните отговори на предложените в методиката матрици са следните (първото число показва номера на матрицата, а второто – правилния отговор):
1—7; 2—6; 3—6; 4—1; 5—2; 6—5; 7—6; 8—1; 9—3; 10—5.
Скала за определяне нивото на развитие в балове:
-10 бала – много високо;
-8-9 бала – високо;
-4-7 бала – средно;
-2-3 бала – ниско;
-0-1 бал – много ниско.
Тагове:
519# Методика за определяне на основни м...
403# Въпросник за експресна оценка "...
Митовете за социализма рожба на стЪкмист...
Езиково развитие до предучилищна възраст...