2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. getmans1
13. rosiela
14. sparotok
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Скала на Екриксон за оценка на комуникационно-речеви навици и адаптация
(модифициран вариант В.А.Калягиным и Л.Н.Мацько)
Описание: Скалата позволява формулирането на детайлна оценка за фиксацията на детето върху речевите дефекти. Ценността й се заключава в това, че тя описва симптоматически психични компоненти на разстройство на речта и гласа, и има прогностичен потенциал. Скалата е създадена от М. Ериксон специално за оценка на комуникативните възможности на заекващи на основата на разбирането, че основните трудности са свързани с междуличностните реакции и отношения. Твърденията са формулирани в позитивен и негативен план по отношение на тревожността („На мен ми е трудно да говоря пред аудитория“, „Моята реч предизвиква добро впечатление сред другите“).
Скалата съдържа 24 твърдения, като при съвпадение на отговорите с ключа, изследваното лице получава 1 бал. Максималния бал е 24. Скалата е ценна за училищните психолози с това, че помага да се получи ориентация за вида психологическа помощ на ученика или вземане решение за подпомагане на учителите по време на обучението и особено при изпитните ситуации с определени ученици, които имат високи нива на училищна тревожност, затрудняваща адаптацията им. Тук е представен модифициран вариант на скалата (адаптация на В.А.Калягиным и Л.Н.Мацько от 1986г.).
Инструкция: Отбележете на бланката твърденията с които сте съгласни със знак „+“, а тези, с които не сте съгласни със знак "–".
Анализ на резултатите
Сумарният бал се изчислява в съответствие с ключа. За 1 бал се приема отговор, съвпадащ с ключа.
Пунктовете по скалата са разпределени в 3 субскали, съответстващи на насочеността към тревожност.
-реч – 1 8 9 14 15 16 19 23;
-общуване – 2 3 4 5 10 13 18 21;
-увереност – 6 7 11 12 17 20 22 24.
Получената информация по скалите позволява ориентировка на специалистите за вида на психотерапевтичната помощ.
Превод от руски, Кунчев.
Проективна методика „САТ” за изследване ...
Протокол за оценка на характеристики за ...