Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2019 08:00 - 1146# Методика за оценка на волева упоритост (Е.И. Ильин и Е.К. Фешенко)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 488 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                                   1146# Методика за оценка на волева упоритост

                                                       (Е.И. Ильин и Е.К. Фешенко)

 

Методиката е разработена и описана от  Е.П. Ильин и Е.К. Фешенко и е предназначена за самодиагностика на упоритостта на личността.

Инструкция:  За работа с методиката (за записване на резултатите) ще ви е необходим чист лист хартия и молив (писалка). Напишете номерата на въпросите от 1 до 18 на листа хартия и отговорете, ако сте съгласни с предложените твърдения. Ако сте съгласни, след номера на твърдението поставете знак „+“, ако не сте съгласни, поставете знак „–“.

Стимулен материал:

1.Ако е необходимо, мога да продължа да работя дори работа, която е скучна и еднообразна.

2.Обикиновено работя до тогава, докато имам желание.

3.Харесва ми да разрешавам трудни задачи, главоблъсканици – всичко, което се нарича „костелив орех“.

4.Дори и да нямам успех в работата си, полагам усилия да я завърша.

5.Случва се много пъти да планирам дейностите си през деня, но все не мога да изпълня планираното.

6.По възможност избягвам трудна работа.

7.Когато върша нещо, дори да нямам успех, аз се опитвам отново и отново.

8.Имам ли график на дейността за деня, винаги се стремя да го спазвам, дори и да не ми се иска.

9.При затруднения в дейността си, започвам да се чудя дали си заслужава да продължавам.

10.Дори и да има нещо, което ми пречи и затруднява да върша това което искам, аз така или иначе полагам старание да изпълня замисленото.

11.Когато нещо не ми се получава, ставам нетърпелив и готов да го изоставя.

12.Когато играя шахмат или друга игра, аз се съпротивявам до последна възможност.

13.В спора с някого най-често не се старая да го убеждавам.

14.Винаги се старая да завърша започната работа до самия край, независимо от възникващите трудности.

15.Когато съм уверен, че съм прав, винаги отстоявам мнението си.

16.При решаването на трудна задача се старая сам да се справя с нея, а не да разчитам на помощ от други.

17.Когато споря с някого, обикновено отстъпвам или не издържам на натиска на другия.

18.Когато съм убеден, че съм на прав път, за да докажа своята правота мога да работя толкова, колкото трябва, дори и да ми пречат.

Обработка и интерпретация на резултатите

За всеки отговор „да“ (знак „+“) за твърдения: 1, 3, 4, 7, 8, 10, 12, 14, 15, 16, 18 и  за всеки отговори „не“ (знак „–“) за твърдения: 2, 5, 6, 9, 11, 13, 17 се начислява по 1 бал.

След това се сумира резултата от баловете на всички отговори.

Ако сте събрали:

-до 6 бала включително – Вашата упоритост е слабо изразена или Вие не сте упорит човек. Вашата стихия и сила е в отстъпчивостта и мекотата.  Въпреки това, помнете, че настойчивостта, целеустремеността и постоянството ще ви помогнат да станете упорит. С други думи – упоритостта е залог за успешна учебна и трудова дейност.

-7-11 бала – Вашата упоритост е средно изразена. Това не означава, че не можете да си позволите сериозна дейност. Напротив, балансираният и уравновесен подход към учебната и трудова дейност е Ваш плюс, с което се различавате от другите.

-12 бала и повече – Вашата упоритост е с високо ниво на изразеност. Проявявате настъпателност, постоянство, целенасоченост, неотстъпчивост в своята дейност и неотлъчно преследвате целите си. Не забравяйте обаче, че „сам войнът в полето не е воин“, т.е. преценявайте внимателно дали си заслужава разхода на енергия за всяка една задача, с която се заемате.

 

Превод от руски, Кунчев.

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3878677
Постинги: 2193
Коментари: 116
Гласове: 1330
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930