Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2023 08:00 - ТРЕНИНГ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СЪПРУЖЕСКИ ОТНОШЕНИЯ / Упражнение „Кой съм Аз“
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 212 Коментари: 0 Гласове:
0



 

ТРЕНИНГ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СЪПРУЖЕСКИ ОТНОШЕНИЯ

Формиране на Аз-образ

Упражнение „Кой съм Аз“

 

Уводна част. Това упражнение се използва, за да драматизира съзнанието на участниците в обучението и да ги концентрира върху значими позиции в семейните отношения и брачните роли.

Основна част. Всеки участник поставя пред себе си празен лист хартия. Треньорът предупреждава, че ще зададе въпрос на всеки, на който трябва да отговорят писмено. Колкото по-спонтанен е отговорът, толкова по-добре. (След като провери дали задачата е усвоена и няма въпроси, водещият определя темата на упражнението. Това може да е много общ въпрос, тъй като при него няма да се изисква пояснение или може да е определен отрязък от живота: семейство, родителски задължения, работа, приятели... ). Треньорът високо и ясно задава въпрос на групата.

Инструкция: „Моля, запишете първия въпрос в горната част на листа: Кой съм аз? - и отговори! Кой си ти?" (Направете пауза от 30-40 секунди, за да запишете отговорите.)

Инструкция: „Следващ въпрос: Кой съм аз? (Ако участниците са объркани и твърдят, че този въпрос вече е отговорен, треньорът съвсем накратко обяснява, че няма грешка, той отново ги моли да отговорят на въпроса искрено и възможно най-спонтанно...)

Инструкция: „Готови ли сте за следващия въпрос? Той казва: Кой съм аз? По този начин треньорът непрекъснато се връща към един и същи въпрос, насърчавайки участниците да предоставят бързи и откровени отговори, които отразяват тяхното виждане за себе си. Струва си да зададете поне десет повтарящи се въпроса.

Обобщаване. Препоръчително е да се изслушат записаните отговори на участниците. Ако участниците в обучението не искат да направят това, тогава те трябва да преминат към обсъждане на това с какви емоционални и интелектуални открития е свързано това упражнение за тях.

 

Източник: Шапарь. Тренинг формирования супружеских отношений. Тренинг ведущих видов деятельности личности.

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3878795
Постинги: 2193
Коментари: 116
Гласове: 1330
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930