2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Девета задача: „Разместване на фигури”
Материали: използват се 3 контурни картички с рисунки на кръг, триъгълник, квадрат; 9 цветни изрязани геометрични фигури: кръгове, триъгълници, квадрати.
1 част: Детето се пита, като му се показва картичката: „Какво е нарисувано тук?” Допустимо е вместо „квадрат”, то да каже „правоъгълник” или „четириъгълник”. Ако детето не знае да назове фигурата, то изследователя я назовава: „Това е …..” или „Тази фигура е ….”
Оценка на задачата: За всеки правилен отговор се поставя по 1 бал.
2 част: След това детето се пита: „Как мислиш, защо триъгълника се нарича триъгълник, четириъгълника – четириъгълник, а кръга – кръг”.
Правилни отговори: Триъгълника има три ъгъла, четириъгълника – четири ъгъла, а кръга е кръгъл.
Оценка на задачата: За всеки правилен отговор се поставя по 1 бал.
3 част: Пред ученика се поставят в разбъркан ред 9 изрязани фигури и отделно се поставят трите контурни картички с рисунки на квадрат, триъгълник и кръг, които са на един шаблон (не се изрязват).
От ученика се иска да класифицира отделните цветни фигури, като ги постави върху шаблона със съответстващите ги контурни фигури.
Инструкция:”Ето тук има триъгълник, тук квадрат, а тук – кръг. Събери и постави тук (показва се първо квадрата) всички четириъгълници, тук (показва се триъгълника) – всички триъгълници, а тук (показва се кръга) – всички кръгове.
Оценка на задачата: За всека правилно събрана купчинка от фигури се дава 1 бал.
Десета задача: „Сравняване на картинки”
Материали: Четири двойки картинки за сравняване.
Последователно се подават на детето всяка от четирите двойки и се пита: „Как мислиш, защо тази картинка (показва се) изглежда различно от тази (показва се другата от двойката)”. При затруднение на детето, психологът му помага: „Какво на тази картинка е различно от другата? Какво е нарисувано тук и какво тук (показва се картинката)?”
Оценка на задачата: Оценява се всяка двойка по отделно. Максимален бал за четирите картинки – 8 бала.
= 2 бала – правилно решение без помощ;
= 1 бал – правилно решение с помощ;
= 0 бал – няма решение
141# Методика за диагностика на емоциона...
1064# Методика за определяне агресивност...